הדולר התחזק ב-0.1%: השער היציג נקבע על 3.577 שקלים

הדולר התחזק היום ב-0.1% ושערו היציג נקבע על 3.577 שקלים. "הדולר-שקל ממשיך לדשדש בטווח צר שבין 3.55 ל-3.58 שקלים", מציינים היוםר במחלקת המחקר של FXCM ישראל, "ובהיעדר טריגר מקומי או עולמי אנו צפויים לראות את המשך הדשדוש בימים הקרובים. זוהי עצירה מתבקשת למדי לאחר הירידה החדה שראינו בשבועיים האחרונים, אשר הובילה את הצמד לשפל חדש ולמצב של מכירת-יתר".

"ההתבססות באזור 3.56 שקלים עשויה בסופו של דבר לייצר תיקון כלפי מעלה, אבל בשלב זה איננו רואים כל מומנטום חיובי ונראה שהסוחרים לא מוצאים כרגע מספיק סיבות טובות לקנות את הדולר לאור מצבו השברירי בעולם", המשיכו ב-FXCM. "רק עלייה מעל 3.58 שקלים עשויה לדרבן קצת את הקונים".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

צילום: רויטרס

ב-FXCM טוענים כי בעולם, לעומת זאת, החולשה של הדולר בולטת יותר: "בימים האחרונים ראינו שבירות משמעותיות של הדולר הן למול המטבעות האירופיים, היורו והשטרלינג, והן מול המטבעות האקזוטיים יותר כגון הריאל הברזילאי והפסו המקסיקני. הסחף העולמי הזה עשוי לעורר שוב את התנודתיות גם בדולר-שקל ולהצניחו מתחת לתחתית הקריטית של 3.55 שקלים".

"הפיחות המחודש של הדולר, בעקבות דבקותו של הבנק הפדרלי במדיניותו המרחיבה הקיצונית, מעמיד שוב את הבנקים המרכזיים בעולם בפני בעיה", סיכמו ב-FXCM, "זאת מאחר שהתחזקות המטבעות המקומיים פוגעת בייצוא. גם בנק ישראל עומד כעת בפני אותה בעיה, כאשר הדולר-שקל נסחר ברמות המזיקות לייצוא הישראלי, והנגיד המיועד פרנקל ייאלץ להידרש לסוגיה הבוערת מיד עם היכנסו לתפקיד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן