הדולר התחזק ב-0.5%; השער היציג – 3.577 שקלים

הדולר התחזק הבוקר ב-0.5% שערו היציג נקבע על רמה של 3.577 שקלים לדולר. היורו התחזק גם הוא, בשיעור של 0.3%, ושערו היציג נקבע על 4.7287 שקלים.

"דברי ברננקי במסגרת הודעת ועידת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי והחלטת הריבית שנותרה על כנה ממשיכים לתמוך בשוקי המניות", נכתב בסקירת השוק השבועית שפרסם בנק איגוד".

"גם השבוע המשיך הדולר בדשדוש שלו כלפי מטה כאשר הוא יציב או נחלש בשיעורים קלים מול המטבעות בעולם", המשיכו באיגוד, "אולם מול הדולר האוסטרלי והין היפני רשם הדולר התחזקות. נתוני המאקרו בעולם היו ברובם חיוביים, כאשר בארה"ב נרשמה צמיחה מעל הצפי ברבעון השני אם כי נתוני הרבעון הראשון עודכנו כלפי מטה, בהמתנה לנתוני התעסוקה בארה"ב שיפורסמו היום".

צילום: רויטרס

"שער החליפין ירד במהלך השבוע והתקרב לרמה של 3.55 שקלים לדולר לאחר הודעת ריבית בנק ישראל שנותרה על כנה גם החודש ופרסום שיעור האבטלה בישראל שגם הוא נותר ללא שינוי", הוסיפו באיגוד. 

"בהודעת הריבית שלשום בארה"ב לא היו הפתעות. מפרסום הפרוטוקול עולה כי הסיכונים לכלכלה נחלשו משמעותית, תוכנית הרכישות תימשך עד אשר התאוששות הכלכלה האמריקאית תהיה חזקה, הריבית תישאר ברמה הנוכחית כל עוד שיעור האבטלה יעמוד מעל 6.5% ואף תישאר ברמה זו מעבר לכך והאינפלציה תגיע בטווח הבינוני ל-2%. רמה מתחת לכך עלולה לפגוע בהתרחבות", סיכמו בבנק את הסקירה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן