“הדולר-שקל עשוי לטפס עוד לפני סוף השנה עד 3.9”

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "השקל קורס בעקבות הודעתה של סוכנות הדירוג פיץ' על הורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה". ההודעה השלילית, שמהווה נורה אדומה עבור המשקיעים וסוחרי המט"ח, הביאה לגל של מכירות שקל, שהחל כבר ביום שישי ובעקבותיו פרץ הצמד מעל רמת ההתנגדות ההיסטורית של 3.85 וכעת הוא נסחר אף מעל רף 3.86. בתנאים הנוכחיים, הדולר-שקל עשוי לטפס עוד לפני סוף השנה עד 3.9".

"בשעה שהדולר דשדש בשבוע שעבר במסחר העולמי, הגורם העיקרי שהניע את המומנטום החיובי של הדולר-שקל היה ההרעה במצב הביטחוני בישראל, וזאת על רקע הפיגוע בירושלים בשבוע שעבר, ולכך הצטרפה ממש עם נעילת המסחר בסוף השבוע שעבר הודעתה של סוכנות פיץ'. פיץ' נימקה את הורדת התחזית בגידול בעלויות הביטחוניות והרחבת הגירעון, מה שממחיש את הסכנה שיש בהמשך ההרעה במצב הביטחוני על הצמיחה של הכלכלה בישראל".


הורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל סללה את הדרך להתחזקות נוספת של הדולר מול השקל | צילום: thinkstock 

"על כן, ולמרות רמות השיא שבהן נסחר הדולר-שקל, ולאחר ראלי חסר מעצורים בחודשים האחרונים, מחזיקי פוזיציות הלונג אינם ממהרים לממש רווחים. כמו כן, אין סוחרים שמעיזים ללכת נגד המגמה, ולקנות את השקל, גם כאשר יש "הזדמנות טכנית". עוד גורמים שמכבידים על השקל הם הספקולציות בדבר האפשרות שבנק ישראל יוציא לפועל מדיניות של הרחבה כמותית על רקע ההאטה בצמיחה של המשק, ונתונים מקרו-כלכליים מקומיים רעים שבאו לידי ביטוי לא רק בנתוני התמ"ג הירודים שפורסמו בתחילת השבוע שעבר, אלא גם בתחום הצריכה, הנדל"ן, והייצוא".

היום צפויה החלטת הריבית של בנק ישראל. ב-FXCM מעריכים כי על רקע המשך ההרעה בנתוני המקרו, ייתכן כי הבנק יבחר להוריד את הריבית, אף על פי שלמהלך כזה לא תהיה משמעות ריאלית כלל. "רצפת ה-0 מורגשת כבר כעת, ומנוצלת היטב בכל מקום שניתן לעשות זאת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן