“הדרך לצמצום הפערים בישראל עוד ארוכה, אבל אנחנו מקצרים אותה”

השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל, הכריזה הבוקר על תמיכה במיזם החברתי "יום מעשים טובים – כולאננה", שמטרתו לחזק את לכידותה של החברה הישראלית. מטרתו של "יום מעשים טובים – כולאננה" היא הקמת קהילה בת 400 עמותות המייצגות את רב גוניותה של החברה הישראלית ופועלת יחדיו לטובת כלל אזרחי ישראל.

המיזם מנוהל על ידי עמותת "רוח טובה" ומכון "מרחבים" לקידום אזרחות משותפת בישראל, בתמיכת הקרן המשפחתית על שם תד אריסון וקהילת תורמים גדלה. בפועל, שואף הפרויקט לשתף את הציבור הישראלי בסיפורי ההצלחה של שיתופי פעולה בין קהילות שונות: דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים, אוכלוסייה מכל הקשת החברתית, ליצירת סובלנות ואחדות.

גמליאל, ג'ייסון אריסון, שלומית דה פריס ונציגי עמותות | צילום: יח"צ

"בכוחה של יוזמה חברתית זו, שהינה מהמעלה הראשונה, לחולל שינוי חברתי ותודעתי בכלל האוכלוסייה בישראל ואני רואה בשיתוף הפעולה בין המשרד לשוויון חברתי לבין עמותת רוח טובה והקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון דבר מבורך, טבעי ומתבקש" , אמרה היום השרה גמליאל. "הדרך לצמצום הפערים בישראל עוד ארוכה, אך הודות ליוזמות מעין אלו אנו מקצרים אותה באופן משמעותי, קיומה של חברה סובלנית המאפשרת שוויון הזדמנויות לכלל אזרחיה היא מטרתנו העיקרית כממשלה, כחברה וכבני אדם באשר הם".

"שינוי לטובה אפשרי"

השנה משתתפות במיזם כ-100 עמותות באמצעות 22 פרויקטים משותפים. שיתוף הפעולה בין העמותות מאפשר היכרות, יצירת שיתופי פעולה וחיזוק הקשרים בין הקהילות השונות אותן מייצגות העמותות. "המיזם הזה, אליו חבר המשרד לשוויון חברתי, שואף לשתף את הציבור בישראל בסיפורי הצלחה של שיתופי הפעולה בין כל האוכלוסיות במטרה להזכיר לנו ששינוי לטובה בחברה שלנו אפשרי וטומן בתוכו תקווה גדולה לעתיד משותף טוב יותר", אמר ג'ייסון אריסון, יו"ר הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון. "אני משוכנע, כי ביכולתו של המיזם להגביר את הלכידות בחברה הישראלית ושמח על שיתוף הפעולה עם כל העמותות שהצטרפו במטרה לחזק את הקשרים בין הקהילות אותן הן מייצגות".

שרון טל, מנהלת עמותת רוח טובה, "במדינת ישראל פועלות אלפי עמותות, במסירות רבה, במטרה לשרת קבוצות שונות בחברה. לעתים קרובות אלו פועלות בנפרד וללא תיאום. אנחנו מאמינים ששיתוף פעולה בין עמותות ישפר את השירותים הניתנים לכלל אזרחי המדינה ומעצם קיומו יחזק את לכידותה של החברה הישראלית."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן