ההיסטוריה חוזרת: דינוזאור גנוב בשווי מיליון דולר יוחזר למונגוליה

כמעט שנה אחרי המכירה הדרמטית של שלד טירנוזאורוס במכירה פומבית בניו יורק, יחזור המאובן לבעליו החוקיים – ממשלת מונגוליה. הטירנוזאורוס בטאר, בן דודו האסייתי של הטירנוזאורוס רקס, בגובה 2.4 מטר ובאורך 7 מטרים, הוחזק ברשויות האמריקאיות בשל תביעה משפטית שהתנהלה בעניינו. כותרת הדיון, אגב, הייתה "מדינת ארה"ב נגד שלד של טירנוזאורוס בטאר".

האדם במרכז הסערה היה אריק פרוקופי, אשר הציג את השלד במכירה פומבית בדאלאס ב-20 במאי 2012. פרוקופי נעצר ב-12 באוקטובר והואשם בסיוע להברחת סחורות בלתי חוקיות, החזקת רכוש גנוב וכוונה למכור סחורה גנובה. זמן קצר לאחר מעצרו הוא הודה בניסיון לייבא באופן בלתי חוקי מאובני דינוזאורים אשר הוצאו ממדינותיהם והוברחו לארה"ב.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

המכירה הפומבית של השלד, שהתקיימה במאי הקודם, הופסקה בדרמטיות על ידי עורך דינו של נשיא מונגוליה, שהציג צו מניעה נגד המכירה. למרות זאת, המשיך בית המכירות הריטג' עם המכירה, והשלד נמכר במיליון דולר לרוכש אנונימי.

על פי בית המשפט, בטפסי המכס העריך פרוקופי את שוויו של השלד ב-15 אלף דולר בלבד כדי לרמות את הרשויות. כמו כן נקבע כי פרוקופי שיקר וציין שארץ המוצא של השלד היא בריטניה, למרות העובדה שהדינוזאורים הללו חיו רק במונגוליה.

כחלק מעסקת הטיעון, הסכים פרוקופי לוותר על בעלותו על שלד הבטאר ועל מספר שלדי דינוזאורים נוספים. הוא הסכים גם לוותר על שלד נוסף של טירנוזאורוס בטאר בבריטניה.

היום הודיע בית המשפט בארה"ב על החזרת השלד לבעליו החוקיים במונגוליה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן