ההסכמות באירופה הקפיצו את הבורסות: עליות ברוב היבשת

ההפתעה הגדולה מהצלחתה של פסגת המנהיגים האירופים בבריסל, וההסכמות לחילוץ הבנקים מוכי החובות ביבשת מקפיצות את בורסות אירופה היום. עם זאת, נתוני מקרו שליליים וחששות בנוגע להתממשות כלל ההסכמות אליהן הגיעו המנהיגים מפילים את היורו.

בורסת פאריס מוסיפה 1.2% לערכה, בורסת לונדון מתחזקת ב-1.25% ופרנקפורט קופצת ב-1.09%. גם ציריך, אמסטרדם, רוסיה ומדריד עולות בשיעורים של פחות מ-1%. מדד היורוסטוק 50 עלה ב- 1.18% לרמה של 2291.4 נק'.

היורו איבד 0.48% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.259 דולרים. הנפט וסחורות אחרות ירדו קצת מהעליות שנרשמו ביום שישי. "מטרת העסקה היא רק להוציא עוד כסף מהמדינות התורמות ולקבל עוד כסף מהמדינות מוכות החוב. זה יוביל לחיכוך פוליטי, ולא מדובר בפיתרון ארוך טווח", אמר לוץ קרפוביץ, אסטרטג בקומרצבנק.

בפסגה הסכימו המנהיגים להזרים כספים לקרן חילוץ חדשה, באמצעות מנגנון חילוץ אירופי שיפעל הישר מול הבנקים הקורסים. עם זאת, הולנד ונורבגיה הוסיפו לחששות בנוגע לעסקה, לאחר שציינו כי יחסמו אלמנט מכריע בה, אשר אמור היה לאפשר לקרן החילוץ האירופית החדשה לרכוש אג"ח בשוק.

שיעור האבטלה בגוש היורו בחודש מאי זינק ל-11.1%; מדד מנהלי הרכש האירופי לא השתנה בחודש האחרון, ונשאר על 45.1, גבוה אמנם מהתחזיות ל-44.8, אך עדיין הנתון הנמוך ביותר מאז יוני 2009. המדד, שנמצא כבר שנה מתחת למדד של 50, המבדיל בין צמיחה להתכווצות, מלמד כי המפעלים בשתי הכלכלות הגדולות בגוש – צרפת וגרמניה – נפגעים גם הם מהטלטלה בשוק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן