ההסתדרות: הגענו להסכם, שכר המינימום יעלה ל-5,000 ש"ח

על רקע התפרקות הממשלה וההחלטה על קיום בחירות חדשות כבר בחודשים הקרובים, יכולים במשק להתעודד מהסרתו של איום אחר – כשאיום השביתה הכללית הוסר, לאחר שההסתדרות הודיעה לפני שעה קלה כי הגיעה לסיכום עם נשיאות הארגונים העסקיים על העלאת שכר המינימום במשק, כפי שדרשו בהסתדרות. ככל הנראה שכר המינימום יטפס ויקבע על רף של 5,000 ש"ח – במהלך הדרגתי אשר יתפרש על פני כשנתיים.

צילום: thinkstockphotos

כזכור, כבר שבועות רבים שארגונים חברתיים ואנשי ההסתדרות דורשים את העלאת שכר המינימום במשק, כשלאחרונה הושק גם קמפיין תקשורתי גדול אשר גייס ידוענים שונים בהצהרות תמיכה במהלך. בשבוע שעבר איים יו"ר ההיסתדרות אבי ניסנקורן כי לא יהסס להכריז על שביתה כללית במשק כבר השבוע בכדי לקדם את המהלך. 

רק אתמול עוד הספיק להתבטא בנושא שר האוצר יאיר לפיד, אשר העריך כי ניתן לפתור את הפרשה בנקל. אך אמש, כזכור, שר האוצר כבר פוטר מתפקידו על ידי ראש הממשלה נתניהו – במהלך אשר עשוי היה להשפיע גם על התערבותו של לפיד ושל בכירי משרד האוצר בדיונים. הבוקר, כאמור, הודיעה ההסתדרות כי ניסנקורן הגיע לסיכומים עם יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים בישראל צביקה אורן, וכי השניים סיכמו את כל הפרטים. בהמשך היום צפויה מסיבת עיתונאים מסודרת של השניים, בה ימסרו כלל הפרטים אודות הסיכום. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן