ההרצאה שתזניק את הקריירה שלכם: כך תתקבלו לבמה של TED

בוועידת הנואמים של טד (TED), בשנת 2008, ריגשה חוקרת המוח ג'יל בולט טיילור את הקהל בנאום אישי מאוד ובלתי שגרתי.
בולט תיארה בפרטי פרטים, כפי שרק חוקר מוח יכול, מה התרחש כאשר ניצבה מול החוויה המרתקת והמפחידה של שבץ. מאז שההרצאה הועלתה לרשת, צפו בה 12 מיליון פעמים ב-45 שפות שונות, ועל פי השמועות, מקודם בימים אלה סרט הוליוודי שיגולל את הסיפור שלה.

בחמש בשנים האחרונות לערך, ועידת טד נוסחת חיים באמנות הנאום הדרמטי, לפני שנה נצפו ההרצאות בטד ברשת יותר ממיליארד פעמים. תחת הסיסמה "רעיונות שראוי להפיץ אותם", מהוות ההרצאות בטד דרך עוצמתית להעביר רעיון חדשני לקהל גלובלי ענק, והן מסייעות להזניק מאות קריירות. אם כניסה לבמה המרכזית של טד נמצאת בצמרת סדר העדיפויות שלכם מבחינת הישגים בקריירה, אתם לא לבד.

הבעיה היחידה היא שאתם צריכים שיזמינו אתכם. והסבירות שיזמינו אתכם, היא בערך כמו הסבירות לזכות בלוטו. החדשות הטובות הן, שכל אחד הוא בעל סיכוי, אם יש לו רעיון ששווה שיפיצו אותו. אני נלהבת לשתף את מה שלמדתי מצוות טד, מעמיתיהם המארגנים את אירועי TEDx ומהניסיון האישי שלי, לגבי הגברת הסיכויים להיכנס לאור הזרקורים של טד.

ג'יל בולט טיילור. 12 מיליון צפיות | צילום: מתוך יוטיוב

הבמה המרכזית של טד

אחת לשנה נאספים כל המי ומי של ענף החדשנות בהיי טק העולמי, לשבוע אינטנסיבי של גירוי אינטלקטואלי, קרודו דג וסלט כרוב, אספרסו קלוי לפי הזמנה שנמזג בידי מומחי קפה, ואירועי חיברות וריקודים בשעת לילה מאוחרת. האירוע מכונה "הספא האולטימטיבי למוח" או "דאבוס של השכל".

אם אתם מעוניינים שהרעיון שלכם ייחשף לקהל הכולל את ביל גייטס, אל גור ו-1,200 אינטלקטואלים ומיליארדרים אקראיים אחרים, זה המקום בשבילכם.

שאלת השאלות, אם כן, היא מי נבחר להופיע לבמה המרכזית של טד, ואיך? קלי סטוצ'ל היא מנהלת תוכן בטד, ומפקחת על תוכנית ההרצאות של טד ועל הכשרת הדוברים. "אנחנו מחפשים אנשים שעושים משהו ממש חשוב, או חושבים על משהו באופן חדשני, ויש להם את היכולת להעביר את זה בצורה ברורה מאוד, ישירה, עם התלהבות ואותנטיות", מסבירה סטוצ'ל. "אנחנו מתחילים עם נושא רחב – משהו שחשוב עכשיו. ואז, אנחנו מרכיבים את התוכנית לאט לאט כדי לוודא שאנו מקבלים את תמהיל המרצים הנכון, וכדי ליצור נראטיב מעניין לאורך כל הכנס, בכל יום, ובכל מפגש".

הצוות של טד יקבל את המועמדות של כל אחד בכל מקום. הדרך הטובה ביותר להבטיח שיבחנו את המועמדות שלכם במהירות ויכניסו אותה לתוך המערכת, היא באמצעות טופס המועמדות המקוון שבאתר הועידה, כך מבטיחה סטוצ'ל. אחרת, היא מוסיפה, היא עלולה ליפול בין הכיסאות.

איך תגדילו את סיכוייכם להתקבל? "זה תמיד יותר מרשים כאשר הבקשה מגובה בהמלצה של אישיות בכירה מהתעשיה" מודה סטוצ'ל, "זאת מכיוון שזה חלקיק עבודה שכבר נעשה עבורנו". זה גם לא מזיק שמישהו מתוך הקהילה של טד ימליץ ויגיש עבורך את המועמדות.

תוכנית X

העובדה המרכזית היא שעבור כל ועידת טד, הצוות של סטוצ'ל בוחן בערך 10,000 בקשות עבור 65 מקומות בלבד של נואמים על הבמה המרכזית. זה אמנם מבהיל, אבל דרך נוספת לרתום את הכוח של טד היא באמצעות רשת של כנסי טד, המאורגנים באופן עצמאי ברחבי העולם, וקרויים אירועי TEDx. על אף שהם אינם מאורגנים ישירות בידי טד, רבים מהם ברמה גבוהה במידה שלא תיאמן.

כחלק מתנאי הרישיון, כל ההרצאות וההופעות מצולמות ומועלות לערוץ היוטיוב TEDxTalks, מה שמאפשר לדוברים חשיפה משמעותית נוספת. זאת ועוד, כל ההרצאות עוברות ביקורת של צוות טד המקורי לאחר שהועלו לרשת. כיוצרת של אירוע TEDx הראשון, TEDxUSC, אספתי והדרכתי כ-60 מרצים של TEDx, שעשר מהם מצאו את דרכם להרצאות הבולטות באתר הראשי של TED. במקרה אחד לפחות, אחד המרצים שלנו הוזמן, בעקבות ההרצאה שלו, לבמה המרכזית של טד.

אולם, אל תתנו לקנאת הבמה המרכזית להפריע לכם בבואכם להעריך אירוע TEDx בזכות עצמו, ייתכן שזהו בדיוק האמצעי המתאים להגיע למאות או אלפי בעלי השפעה בקהילה המקומית שלכם.

לא כל אירועי TEDx דומים זה לזה

כל אירוע TEDx שונה מאוד מהבא אחריו, ועליכם לשקול האם אירוע מסוים הוא האירוע הנכון עבורכם. "אירועי TEDx נערכים בכל רחבי העולם, מקהילות צריפים בקניה, בתי הפרלמנט באנגליה ועד לבית האופרה של סידני באוסטרליה", מסבירה לארה שטיין, מנהל תוכנית TEDx. "למן תחילתה של התוכנית היה חשוב מאוד ליצור מידה רבה ככל האפשר של גמישות כדי לאפשר למארגנים להקנות לאירועים שלהם מימד של המקום, של התרבות ושל ניחוחות מקומיים".
בין אם האירועים הללו נערכים על מגרש עפר או על ספינת תענוגות, הניואנסים הללו יכולים להוסיף לקסם שלהם, או לשבש את היכולת שלכם להפיץ את המסר.

אתם יכולים לשאול את מארגני האירוע כמה משתתפים מתיר הרישיון שלהם, וכיצד הם מתכננים לטפל בקהל. אירועי "דרגה 2" ((Tier 2 מיועדים למארגנים מנוסים יותר, והם בדרך כלל גדולים יותר ומלוטשים יותר. אולם, אל תירתעו מלהרצות באירועים קטנים יותר ומאורגנים פחות. הכי חשוב שהקהל, הנושא והאווירה באירוע יהיו בהרמוניה אתכם ועם ההרצאה שלכם.

קהל השומעים מורכב מבכירים בשוק העולמי. הרצאה של טד | צילום: מתוך יוטיוב

בלי קשר לרמת התחכום של האירוע, איכות הפקת הווידיאו היא ככל הנראה הדבר החשוב ביותר. ההרצאה החיה שלכם תסתיים בפחות מ-20 דקות, אולם הווידיאו שיצלמו חי לנצח. אם זו אינה השנה הראשונה של ה-TEDx המסוים, תוכלו לצפות בהרצאות קודמות ביוטיוב כדי להתרשם מהסגנון שלהן. ההפקות הטובות ביותר עושות שימוש בשלוש או ארבע מצלמות ובצוות מקצועי.
כך או כך, תוכלו להתנחם בכך שלצוות יש המחויבות והמשאבים להציג אתכם באור החיובי ביותר. יצירת הרצאת טד מעולה מצריכה מחויבות עצומה, ותרצו להבטיח שאתם מפיקים מזה לא פחות ממה שאתם משקיעים.

לזכות בהזמנה

אם עדיין לא הוזמנתם להרצות ב-TEDx, אל תתייאשו. מנבאדה ועד ניגריה, רוב מארגני TEDx אומרים שהם מקבלים בברכה מועמדויות.

עם זאת, מארגנים מתלוננים שהאנשים הלהוטים להעביר הרצאות, לעיתים קרובות אינם מבינים לגמרי את הרוח של טד. "בדרך כלל אינני נמשכת לאנשים המציעים את עצמם כמרצים", אומרת דיאן מישליג, מפיקה בפועל ומארגנת של TEDx San Jose CA. "אני מקבלת טונות של מיילים מסוג זה, ואף אחד מהם לא התאים לי עדיין".

עם זאת, זוהי הזדמנות מצוינת עבורכם להתבלט מעל ההמון. לפני שתגישו מועמדות, שימו לב שהרצאה בטד אינה ההרצאה הטיפוסית שאתם מכירים. המארגנים מדגישים את חשיבות ה"רעיון הראוי להפצה" ונרתעים מהרצאות מוטיבציה, או גרוע מכך, מאנשים המבקשים לקדם את המוניטין שלהם.

"אנחנו לא באמת מזמינים אנשים. אנחנו שופטים את הרעיון. זה צריך להיות משהו שמעולם לא שמענו עליו, או דרך חדשה להציג משהו", אומר דניס פרנסואה גראבל מ-TEDx Quebec. כמו כן, דברי מכירות בעת ההרצאה אינם מתקבלים בעין יפה, ובטד אוסרים לחלוטין הרצאות מצדם של מממנים.

כדי להתקבל, אין צורך בניסיון נרחב במתן הרצאות. למעשה, מארגני אירועי TEDx בדרך כלל נמנעים מדוברים שכבר יש להם חשיפה רבה מדי. לדברי מישליג, דוברים מן העבר הם המקור המוערך ביותר שלה לרעיונות למרצים. אם אתם כבר מכירים דובר לשעבר באירוע שבו אתם מתעניינים, בדקו אם הוא יכול להמליץ עליכם. רבים מהמארגנים מתחילים לחפש מרצים חצי שנה ויותר לפני האירוע.

"רעיונות ששווה להפיצם" | צילום: מתוך יוטיוב

לבסוף, הפגנת להיטות להקדיש זמן ולקבל משוב תגרום לכם לקבלת פנים חמה במיוחד. דובר צריך להיות "מוכן להתנהל על פי תהליך קפדני של חזרות ושל הכשרת דוברים, כדי למצות את הרעיון שלו ואת סגנון ההצגה שלו", מדגיש טוני צ'פמן מ-TEDxLaunceston באוסטרליה. ואחרי הכול, אם אתם רוצים להדהים את כולם, אתם צריכים לאמץ בברכה כל הזדמנות למשוב.

למה אתם מחכים?

ברחבי העולם מתרחשים אלפי אירועים של TEDx, וישנן הזדמנויות רבות להיכנס לאור הזרקורים של טד. אז גם אם זה נראה כמו ניסיון נועז, יש לכם סיכוי טוב להגשים את החלום שלכם, אם רק תשחקו נכון עם הקלפים שבידיכם.
וברגע שהוזמנתם לאירוע התואם למידתכם, זה הזמן להתחיל לעבוד על הכנת ההרצאה של חייכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן