ההשקה של פייסבוק: צוקרברג רק רוצה בעלות על המסך שלכם

זה רק עניין של בעלות על המסך. אם בוחנים שוב את ההשקה אמש של פייסבוק ואת ממש ה-Home זה מתבהר – מארק צוקרברג רוצה להיות הבעלים של המסך שעליו אתם מסתכלים במהלך היום. החברה רוצה לשלוט במסך ולשים לכם פרסומות על המסך, הרי אם הממשק החדש הם יכולים לכוון את הפרסום באופן הכי ממוקד שיש ולא צריכים להיות גאונים כדי להבין שזה אומר בשבילם יותר כסף.

זה המודל העסקי של פייסבוק ואין שום הפתעה בכך שהם רוצים לחזק אותו ולהשריש אותו למיליארדי המכשירים הניידים ברחבי העולם. אין גם הפתעה שהם רוצים לעשות מכסף.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הממשק החדש מאפשר למשתמשים לווותר על הכניסה לחשבון הפייסבוק שלהם באמצעות אפליקציה, ולמעשה יכנסו לחשבונם ללא ביצוע כל פעולה. כך יוכלו לקבל עידכונים, לכתוב מסרים ולהעלות תמונות בצורה ישירה, ללא לחיצה על אפליקציה מסוימת.

הגישה של אפל לא אפשרה זאת לפייסבוק והגישה של אנדרואיד של קידוד מערכת ההפעלה ואז לספק את זה במחירים נמוכים כך שיצרני החומרה יפנו את המשתמשים לשירותי גוגל אולי נראית אטרקטיבית על נייר, אבל זה לא יגיע למליארדי משתמשים כמות עצומה של זמן ומאמץ מצד פייסבוק. החברה הבינה שהעתיד הוא בסלולר אז היא החליטה לגשת – הבעיה שעשתה את זה מזווית מעט שונה.

מהלך יפה שלו, צוקרברג | צילום: רויטרס

למשתמשים כבר יש סמארטפון ולמספר מכריע מהם כבר יש אפליקציה של פייסבוק. אבל זה לא הספיק – החברה רצתה אפליקציה בולטת יותר במכשירים הניידים, כזו שתגרום למשתמשים לבלות יותר זמן במרחב שבו צוקרברג שולט וזה בדיוק מה שפייסבוק השיקה אתמול. הממשק של אתמול ירחיב את הזמן שבו המשתמשים נמצאים בפייסבוק פשוט כי פייסבוק זה הפלאפון.

זמן ההתעסקות ינסק ואין ספק כי כמות המידע המשותפת תעלה. זה המפתח להבנת היוזמה החדשה של פייסבוק. היוזמה היא להשיג קשר קרוב יותר למשתמש המובייל והמטרה היא להשיג את זה בלי לעבור קודם בשום שער או דלת – הכל פתוח בפני החברה.

זה נותן לפייסבוק כמות ענקית של מידע על אופן השימוש ויוצר סביבת סלולר חדשה לחלוטין, כל זה בלי להשקיע בפלאפון משלה או במערכת הפעלה משלה. מהלך יפה מאוד של צוקרברג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן