ההתייעלות עובדת: אל על צמצמה את ההפסד ב-68% ל-6.2 מיליון ד'

הפעולות שביצעה לצמצום ההפסדים הועילו: הרווח הגולמי של אל על צמח ב-29% וההפסד הנקי של החברה הצטמצם ב-68% – כך מדווחת היום החברה בדוחותיה לסיכום הרבעון השני של 2012.

על פי הדוח, ההכנסות ברבעון הנוכחי ירדו ב-3%, והסתכמו ב-516.8 מיליון דולר, לעומת 530.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מנוסעים קטנו בכ-1% כתוצאה מקיטון במספר הנוסעים ופיחות היורו ביחס לדולר. גם ההכנסות מהובלת מטענים קטנו ב-7.2% והסתכמו ב-47.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-51.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מהקיטון בכמות טונה-קילומטר.

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי | צילום: דן לב

הרווח הגולמי של אל על ברבעון הנוכחי הסתכם ב-75.8 מיליון דולר (כ-14.7% מהמחזור), לעומת 60.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-11.4% מהמחזור).בהתאם, הצטמצם ההפסד הנקי ברבעון השני מ-19.7 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-6.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2012.

כמו כן, דיווחה החברה כי שיעור התפוסה בטיסותיה עלה ברבעון השני לכ-82.3%, לעומת 81.1% בשאר הטיסות הסדירות בנתב"ג.

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי אמר בעקבות התוצאות כי "אל על התמודדה ברבעון השני עם מציאות בה הכלכלה העולמית נמצאת במשבר עמוק, המשפיע גם על ענף התעופה. בנוסף, התמודדנו עם התנאים הגיאופוליטיים והמציאות המורכבת במזה"ת. למרות כל אלה, אנו מציגים תוצאות המשקפות התייעלות נמשכת וניהול מבוקר של ההוצאות שהצליחו למזער את ההפסד הפוטנציאלי".

"במהלך המחצית הראשונה של 2012 המשיכה החברה בצעדי התייעלות על מנת להתאים עצמה למציאות העסקית והצליחה לשמור על רמת הוצאות נמוכה. מצבת כח האדם של החברה ירדה בכ-168 משרות בממוצע לרבעון, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הניהול התפעולי של החברה הביא לירידה בהיקף הוצאות ההפעלה של החברה בכ-7% יחסית לתקופה המקבילה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן