הודו מרגיעה: "לא צריכים חילוץ, נחזק את הכלכלה בעצמנו"

בראיון שנתן לאחרונה אמר ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג כי "הודו זקוקה למשקיעים הזרים ועל מנת להביא אותם אנחנו נטפל בכל המכשולים בצורה יעילה ומהימנה". סינג אף אמר כי הוא אינו תולה את תקוותיו בסיוע בינלאומי למדינתו משום ש"אף גוף בינלאומי לא יכול להתמודד עם הבעיות הכלכליות של מדינה בסדר גודל כשל הודו". 
לאחרונה הוגדרה כלכלתה של הודו על ידי בנק HSBC הבריטי כ"פיל מתנשף". בסוף הרבע הראשון של 2012 עמד התמ"ג בהודו על 5.3% עבור אוכלוסיה של 1.2 מיליארד אנשים. בנוסף, מאז שנכנס סינג לתפקיד ב-2004, ממשלתו ספגה ביקורת קשה מאוד עקב ריבוי מקרי שחיתות וסקנדלים של נציגי הממשל. 

כתוצאה מכך, נמצא סינג תחת לחץ בינלאומי להסרת מכשולים ממשלתיים אלה, אשר בסופו של דבר מהווים גורם מכריע בנסיגתם של משקיעים זרים ממדינתו. כמו כן, מנהיגים בינלאומיים רבים, קוראים לסינג להסיר חסמים חוקיים במדינתו הגורמים לצוואר בקבוק בכלכלת הודו, חסמים אלה כוללים רפורמת מיסוי ושינויים ברגולציות הסביבתיות השונות המונהגולת במדינה.

 בתשובה לדרישות אלה, אמר סינג לאחרונה בראיון לאקונומיק טיימס כי הוא יפעל בכל דקך שיתבקש על מנת להחזיר את המשק ההודי למצב של צמיחה. לדברי סינג, "אנו לא יכולים לצפות שהעולם יחלץ אותנו מצרותינו. על מנת להציל את כלכלתינו נצטרך לפעול בעצמינו".

עוד הוסיף סינג כי בהתחשב בהתרחשויות האחרונות הגוש היורו, הוא בטוח שהודו לא יכולה להסתמך על סיוע בינלאומי וכי על מנת להבטיח את התאוששותה של הכלכלה במדינה הוא יפעיל את המערכת הפוליטית כולה "כדי לנצל את המומנטום ולהביא את המדינה למיצוי הפוטנציאל שלה ולספק את כל מה שהכלכלה צריכה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן