הודעת טקסט חשפה קשר בין דיוויד קמרון למנכ"לית של רופרט מרדוק

הודעת סמס שקיבל ראש ממשלת בריטניה חשפה קשר אישי בינו לבין מנכל"ית חברת ניוז אינטרנשיונל, הוצאה לאור של עיתונים רבים בבריטניה בבעלות רופרט מרדוק. מדובר בסמס ששלחה רבקה ברוקס לדיויד קמרון בשנת 2009 במהלך הקמפיין של קמרון לרשות הממשלה בבריטניה. 

בסמס שיתפה ברוקס את קמרון בתחושתיה לאחר נאום שנשא. "התרגשתי עד דמעות, בכיתי פעמיים", אמרה ברוקס והוסיפה "אשמח לעבוד איתך". סמס נוסף שנחשף מגלה כי קמרון ובעלה של ברוקס נהגו לרכב ביחד על סוסים, מה שמעיד על יחסים אישיים קרובים בין השניים. ההודעות שפורסמו באתר "מייל" אושרו על ידי לשכתו של קמרון. לדברי נציגיו של ראש הממשלה, ההודעות נמסרו לוועדת לבינסון שהוקמה ביוזמת קמרון במטרה לבדוק את ההתנהלות התקשורתית של הממשלה הבריטית. 

ראש ממשלת בריטניה, דיויד קמרון | צילום: רויטרס

רבקה ברוקס ממתינה כעת לתחילתו של משפט לאחר שהואשמה בהאזנות סתר לידוענים בריטיים שונים במסגרת פרשה שהסעירה את המדינה בקיץ 2011. ברוקס התפטרה מתפקידה בעקבות הפרשה הייתה אחראית בן היתר על עיתוני הסאן הניוז אוף דה וורלד. 

פרשת האזנות הסתר נחשפה לראשונה ביוני 2007, לאחר שהנסיך ויליאם התלונן על כך שהעיתון פרסם מידע אישי לגביו. במסגרת חקירה לניהלה משטרת בריטניה בנושא בשנת 2011, נעצר קולסון. מהחקירה התברר כי העיתון הזמין כ-4000 האזנות סתר, בין היתר גם של נערה בת 17 שנחטפה ונרצחה ושל משפחות קורבנות הפיגוע באירע במדינה ביולי 2005.

קמרון העסיק את העורך הראשי לשעבר של העיתון ניוז אוף דה וורלד כיועץ התקשורתי של מפלגתו, מיד לאחר שעזב את אימפריית התקשורת של מרדוק. לשכתו של קמרון הכחישה כי קיים קשר כלשהו בין מפלגת השמרנים של ראש הממשלה לבין עסקיו של מרדוק. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן