הורגים את הסים: אפל וסמסונג בדרך לאמץ את ה-e-Sim

הטלפונים הסלולאריים עברו דרך ארוכה מאז שהושקו כרטיסי ה-SIM הראשונים ב-1991. אלא שהכרטיסים עצמם, שכוללים מידע מזהה לגבי הלקוח כמו גם זיכרון בסיסי ויכולות הצפנה, לא השתנו דרמטית בשנים שעברו. עם זאת, הכרטיס הישן צפוי להפוך בקרוב למוצג מוזיאוני, לאחר ששתי יצרניות הסמארטפונים הגדולות והמשפיעות בעולם בדרך לאמץ את התקן החדש, ה-e-Sim.

להחליף חברת סלולר, בלי להחליף כרטיס SIM

ארגון ה-GSMA שמאגד מפעילות סלולאריות מכל העולם קרוב להכריז על תקן ה-e-Sim כתקן ה-SIM החדש של יצרניות הסמארטפונים בכל העולם.
כיום, כרטיסי ה-SIM בהם אנחנו עושים שימוש נעולים למפעילה סלולארית מסויימת, השינוי הגדול ביותר בכרטיס האלקטרוני החדש הוא שהוא משוייך למשתמש ולא למפעילה. כתוצאה מכך, אם נרצה לעבור ממפעילה סלולרית אחת לשנייה, לא נאלץ לרכוש כרטיס SIM חדש – מה שכרוך בעלות נוספת, זמן ולא פעם גם בצורך להגיע פיזית לנקודת שירות או מכירה. בין המפעילות שכבר התחייבו לתמוך בתקן החדש כמה מהמפעילות הגדולות בעולם כמו AT&T, אורנג', האצ'יסון וומפואה, וודאפון ודויטשה טלקום.

בקרוב כולנו נשתמש בכרטיס סים אחד | צילום: אתר GSMA

אולם עם כל הכבוד למפעילות הסלולר, הרי שיצרניות הסלולר הן אלו שיקבעו האם התקן יתקבל ואת קצב האימוץ שלו. ליתר דיוק, מי שיקבע את הטון הן שתי השחקניות הגדולות והמרכזיות: אפל וסמסונג. אפל, באופן לא מפתיע, לא מיהרה לאמץ את הטכנולוגיה החדשה עד עתה, בין השאר משום שכזכור פיתחה כרטיס SIM משלה ושילבה אותו מכשירי ה-iPad Air 2 אותם השיקה לפני כעשרה חודשים. הכרטיס שהשיקה אז אפל מאפשר גם הוא החלפת מפעילות סלולריות ללא צורך בהתקנת כרטיס SIM חדש, אולם לא כל מפעילות הסלולר בארצות הברית תמכו בו ורק אחת מחוצה לה.

אן בוברו, מנכ"לית ארגון ה-GMSA, אמרה בתגובה לפייננשל טיימס: "יש לנו את התמיכה של כולם, כשאפל וסמסונג הסכימו לקחת חלק בפתרון הזה". על פי הארגון, המכשירים הראשונים שישתמשו בטכנולוגיה החדשה צפויים להגיע לשוק כבר בשנה הבאה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: כמה פשוט ככה מבריק: 3 גאדג׳טים לשימוש יום יומי בבית

עוד בגיקטיים: תשכחו מאקספלורר: Edge של מיקרוסופט מהיר יותר ב-112% מכרום

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן