הורדת הריבית משכה את הבורסה לעליות: ת"א 25 עלה ב-0.7%

כמו באסיה ובאירופה, התנהל היום המסחר בבורסה באחד העם בצל הפסקת המסחר בוול סטריט בשל סופת ההוריקן סנדי, אשר שיתקה כליל את ניו יורק והערים הסמוכות לה. אתמול נסגר המסחר בירידות לאחר מחזור מסחר נמוך למדי של כ-630 מיליון שקל. בנק ישראל הפתיע כאשר הודיע כי ריבית חודש נובמבר ירדה ב-0.25% לרמה של 2%, זאת בניגוד להערכות האנליסטים אשר חזו כי הריבית תישאר על כנה. 

מדד תל אביב 25 טיפס ב-0.7%, מדד תל אביב 100 עלה ב-0.9%, מדד הנפט והגז קפץ ב-2.9% כאשר מודעין זינקה ב-8.9% והכשרה אנרגיה ב-18%. מדד הבנקים הוסיף 1.2% לערכו.

"ההשפעה הישירה של הפחתת הריבית תבוא לידי ביטוי בעליית מחירי איגרות החוב הממשלתיות", אומר האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט. "על אף הריבית הנמוכה במשק וגל התספורות רושם שוק האג"ח במדינת ישראל שנת תשואות מדהימה, במהלכה רושמים מדדי החוב המרכזיים תשואות הנאות בין 5.5% ל-7%".

"ההפחתה מביאה להתחזקות מהותית של הדולר אל מול השקל בשל הצטמצמות לא חזויה של פער הריביות בין הדולרית לשקלית", מוסיף פגוט. "ככלל ניתן לומר כי ריבית נמוכה צפויה לתמוך במחירי המניות ולהזרים כסף חדש להשקעה בהן במסגרת המרוץ אחר תשואה, אולם בעת הקרובה, תקבע המגמה בשוק המקומי בהתאם להתפתחויות בשווקים הגלובליים בדגש על הטיפול בצוק הפיסקאלי והתתפתחויות במשבר החובות האירופי".

כמו כן, התייחס הבנק להורדת תחזית הצמיחה העולמית מוקדם יותר החודש מצד קרן המטבע הבינלאומית כסיבה להורדה המפתיעה. "הבנקים המרכזיים במשקים הגדולים ממשיכים בתוכניות ההקלה הכמותית ומספר בנקים מרכזיים הורידו החודש ריבית" נכתב בהודעת הבנק..

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן