הושג הסכם: ערוץ 10 יקבל זיכיון לשנתיים נוספות

תחנה סופית לשנתיים הקרובות? בפגישה שנערכה אתמול בלילה נועדו מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בכירי ערוץ 10 ונציגי משרדי האוצר והמשפטים ובתום הישיבה סוכם על המתווה להמשך פעילות ערוץ 10.

ההבנות שהושגו בפגישה אתמול בלילה יועברו למשרד התקשורת, שם במחלקה המשפטית תנוסח חקיקה בנושא שאמורה לעבור כבר בכנסת הנוכחית.

בסופו של דבר הערוץ התפשר על המתווה המחודש של הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה. על פי ההסכם שהושג זיכיונו של ערוץ 10 יוארך בשנתיים ולא בשלוש כמו שדרשו בערוץ אך אם הוא יעמוד בכל מחויבותיו, הוא יוכל לקבל רישיון לשידור בשנת 2014.

הפגנת עובדי ערוץ 10 | צילום: יואל מילר

המדינה תעניק לערוץ 10 הלוואה של 65 מיליון שקל, הארכת זיכיון בשנתיים ופטור מלא מדמי זיכיון ותמלוגים כבר מהשנה הבאה. זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, יוכלו, על פי ההסכם, לקבל גם הן הלוואת מדינה בתנאים דומים.

בעל המניות הדומיננטי של הערוץ, רון לאודר, יאלץ להעמיד ערבות אישית של 10 מיליון שקל, והערוץ יעמיד ערבויות של 50 מיליון שקל. כמו כן הערוץ יצטרך להחזיר את כל חובותיו למדינה העומדים בשלב זה על כ-100 מיליון שקל, מתוכם 30 מיליון – דמי זיכיון ותמלוגים מהשנתיים האחרונות – יהיו לחוב שהערוץ יצטרך לפרוע מיידית.

כחלק מההבנות שהושגו, התחייב הערוץ להעביר את פעילות חברת החדשות שלו לירושלים, צעד שביצע באופן חלקי ביותר עד כה ואף הביא בזמנו להתפטרותו של מגיש החדשות יעקב איילון. המעבר הוצב כתנאי בכדי לעמוד במחויבויות ולקבל רישיון.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן