הזוכים בהגרלת הלוטו הגדולה בהיסטוריה: מובטלים מפאתי מדריד

כמה מובטלים מהעיירה Alcala de Henares אשר נמצאת בפאתי מדריד חגגו אתמול לאחר שחלקו את הפרס הראשון ב"אל גורדו" ("השמן"), הגרלת הלוטו הנחשבת לגדולה בהיסטוריה.

הגרלת חג המולד בת ה-200 שנה חילקה השנה פרסים בסך של יותר מ-2.5 מיליארד יורו (3.3 מיליארד דולר), כשהפרס הראשון עמד על 4 מיליון יורו. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מיליוני ספרדים, אשר סובלים מקשיים כלכליים, קיוו לזכות לפחות בחלק מהפרס "השמן", למרות שעלות השתתפות בהגרלת חג המולד השנה היו כבדות מאשר בשנה שעברה.

הזכייה בשנת 2012 הייתה מתוקה במיוחד, לא רק משום שספרד סובלת מהמיתון השני שלה במשך תקופה של שלוש שנים, ואחד מכל ארבעה מכוח העבודה שלה מובטל; אלא גם משום ששנת 2012 היא השנה האחרונה בה הזוכים לא ישלמו מס בגין זכייתם.

בעלי הפאב בו נמכר הכרטיס הזוכה בפרס הראשון | צילום: רויטרס

ממשלת המרכז-ימין בספרד, שהציגה השנה תכנית צנע על מנת לכווץ מעט את הגירעון העצום שלה, קבעה כי החל מהשנה הבאה – מי שיזכה בהגרלה בסכום של מעל 2,500 יורו ישלם כ-20% למדינה.

חבייר הרננדו, אדם בגיל העמידה ובעליו של פאב בעיירה, המרוחקת 35 ק"מ צפונית מזרחית למדריד, אמר כי הפרס יאפשר לו להסתכל בצורה שונה על החיים הצפויים לו, בזמן ששלטונות האיחוד האירופי לוחצים על מדינות גוש היורו להעלות את גיל הפרישה.
לואיס, חשמלאי מובטל בן 28, אמר לעומתו שיוציא את הכסף על רכישת דירה.

כרטיסי ההגרלה נמכרו באלפי קיוסקים ברחבי פאבים וחנויות בספרד. ההגרלה, שראשיתה בשנת 1812, היא מסורת חשובה בחג המולד בספרד, כשמשפחות רבות, עובדי משרדים ולקוחות קבועים בפאבים חוברים יחד כדי לקנות כרטיס מלא, בעבור 200 יורו.

מכירות הכרטיסים ירדו השנה ב-8% לסכום של 2.47 מיליארד יורו, לעומת ירידה של 0.5% שחלה בשנת 2011.

"אין זה פלא שהמכירות ירדו בהתחשב במצב הכלכלי שעובר על ספרד. אנחנו נמצאים במשבר, אנשים יוצאים לעבודה ולמרות זאת אין להם הכנסה", אמרה דוברת מפעל הפיס.

מי שלא זכו יכולים ללטוש עיניים להגרלת "אל ניניו" ("הילד") ב-6 בינואר, אשר תחלק פרסים בסך 840 מיליון יורו, אם כי הזוכים יצטרכו כבר כאמור לשלם מס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן