החברה לישראל תשקיע בבטר פלייס 67 מיליון דולר נוספים

החברה לישראל צפויה להשקיע 67 מיליון דולר נוספים ביצרנית תחנות ההטענה למכוניות חשמליות בטר פלייס, כך הודיעה היום החברה. על פי ההודעה, בטר פלייס נערכת לסבב השקעות נוסף, במסגרתו היא מבקשת לגייס מימון של 100 מיליון דולר לפחות מבעלי מניותיה. בסבב ההשקעה צפויים להשתתף בעלי מניות נוכחיים של בטר פלייס, ובכללם כאמור החברה לישראל.

האחרונה צפויה להשקיע ממקורותיה העצמיים עד כ-67 מיליון דולר, כאשר בשלב הראשון יושקעו על ידי החברה עד כ-33.5 מיליון דולר. בנוסף, צפויים תאגידים הקשורים לבעלי עניין בחברה להשקיע בסבב הנוכחי סך של עד כ-19 מיליון דולר.

לאחרונה נקלעה בטר פלייס לקשיים, כאשר נודע על כך שהחברה צפויה לפטר עד 40% מכוח האדם שלה. ברבעון השני של 2012 הפסידה בטר פלייס 65 מיליון דולר, לעומת הפסד של 20 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. גם בגזרת המכירות לא הצליחה החברה להשיג את היעדים המצופים, כאשר מכרה רק 348 מכוניות חשמליות מתחילת השנה ועד חודש אוגוסט. 

בתחילת החודש הטילה החברה פצצה כשהודיעה כי דירקטוריון החברה החליט להדיח מתפקידו את המייסד והמנכ"ל שי אגסי, ולהחליפו באיוון ת'ורנלי, ששימש עד היום כמנכ"ל החברה באוסטרליה.

ההשקעה תבוצע בשני שלבים: מחצית מסכום ההשקעה לו התחייב כל אחד מהמשקיעים תועבר עם התקיימות התנאים המתלים, ומחציתו השנייה תועבר לבטר פלייס לאחר "קריאה לכסף" (capital call) על ידי מנכ"ל החברה, הכפופה לקבלת אישור הדירקטוריון, וזאת במהלך תקופה של עד שנה ממועד ההשקעה הראשון בסבב הנוכחי.

מנכ"ל בטר פלייס העולמית, אוון ת'ורנלי (משמאל) | צילום: אהוד כהנים

השקעת החברה והשקעת הגופים הקשורים נעשית באופן יחסי לשיעור החזקות החברה והחזקות הגופים הקשורים בבטר פלייס. כמו כן, צפוי להשתתף בסבב ההשקעה הנוכחי, בין היתר, בעל מניות קיים נוסף, שהינו תאגיד פיננסי בינלאומי ואשר אינו קשור לחברה ו/או לבעלי עניין בה. התאגיד הפיננסי האמור צפוי להשקיע סך של כ-14.4 מיליון דולר, לפי חלקו היחסי בהון מניות הבכורה של בטר פלייס מתוך סכום הגיוס בסבב ההשקעה הנוכחי.תמצית נימוקי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה לאישור העסקה:

בהודעה שמסרה מאוחר יותר כי ההחלטות האמורות התקבלו על בסיס המידע שנמסר לחברי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה, ובכלל זה סקירה מקיפה של מנכ"ל בטר פלייס הנכנס, אוון ת'ורנלי.

"הדירקטוריון על ועדותיו סבר כי לאחר שהושלם שלב ההיתכנות הטכנולוגית בהצלחה, יש מקום לתת לבטר פלייס את התמיכה הנדרשת לתחילת שלב יישום ההיערכות המסחרית, ובכלל זה לעמידה באתגר המרכזי של מכירות ומתן שרות ללקוחות", נאמר בהודעת החברה.

"ועדת הביקורת והדירקטוריון התרשמו כי צוות ההנהלה החדש של בטר פלייס שהוצג בפניהם והצעדים שבכוונתו לנקוט מתאימים להתמודדות הנדרשת עם האתגרים העומדים בפני בטר-פלייס, ובפרט מעבר משלב ההיתכנות הטכנולוגית לשלב יישום ההיערכות המסחרית שבפניו היא ניצבת, תוך התייחסות לפוטנציאל ההתרחבות העולמי ומתן דגש על הבנת צרכי הלקוחות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן