החיסון לשלבקת חוגרת מגיע לישראל

החיסון לשלבקת חוגרת ישווק מהיום בישראל. חברת MSD השיקה את זוסטאווקס, החיסון המומלץ לגילאי 60 פלוס.

שלבקת חוגרת היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי וירוס ה"ווריצאלה זוסטר", אותו וירוס שגורם לאבעבועות רוח. למעשה, הווירוס לא עוזב את הגוף לאחר שמחלימים מאבעבועות, גם אם המחלה התפרצה בתקופת הילדות, אלא נותר חבוי בקצות העצבים. כאשר מערכת החיסון נחלשת, עלול הווירוס להתפרץ בשנית ולגרום לפריחה דמויית חגורה.


צילום: IngImage / ASAP

הפריחה על העור שמזוהה עם המחלה היא למעשה רק סימפטום חיצוני לדלקת בקצות העצבים שמחולל הווירוס וגורמת פעמים רבות לכאבים עזים. המחלה לרוב חולפת בתוך כחודש, אך היא עשויה לגרום לסיבוכים שונים. על פי נתוני המרכז האמריקאי למניעת מחלות, אחד מכל שלושה אנשים מעל גיל 60 יחלה בשלבקת חוגרת במהלך חייו.

זוסטאווקס (Zostavax) הינו חיסון חי מוחלש המותווה למניעת שלבקת חוגרת. החיסון ניתן במנה אחת והוא בעל אחוזי יעילות עולים, ככל שגיל המתחסן יורד. על פי החברה, בטווח הגילאים 50-59 הוא בעל אחוזי יעילות של 70% במניעת המחלה. בגילאי 60-69 מציג החיסון אחוזי יעילות של 64% במניעת המחלה ו-67% במניעת כאב כרוני ממקור עצבי (PHN) במידה שהמחלה בכל זאת התפרצה. החיסון מומלץ על ידי משרד הבריאות לגברים ונשים מגיל 60 ומעלה. עם זאת, ההתוויה הרפואית מאפשרת לקבלו כבר מגיל 50 לכל המעוניינים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן