החשש מהאטה משך את וול סטריט לירידות: פייסבוק צנחה ב-9%

יום המסחר הראשון בשבוע בוול סטריט ננעל היום בירידות שערים, בין השאר בעקבות נתונים חלשים בסקר האקלים העסקי בגרמניה, שהראו כי למרות תוכנית החילוץ החילוץ האירופית, הפסימיזם בשוק הגרמני נמשך, והגיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר 2010.

מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.1%, מדד S&P 500 איבד 0.2% מערכו, ומדד הנאסד"ק ירד ב-0.6%.

בהיעדר דוחות מקרו שצפויים להתפרסם השבוע, נשאו המשקיעים בעולם את עיניהם אל עבר אירופה, כשהחששות מהאטה עולמית ממשיכים להעיק על המסחר. בורסת לונדון איבדה 0.2% מערכה, בפריס נרשמה ירידה של 1% ופרנקפורט נחלשה ב-0.5%.

בגזרת המניות, עמדו מניות הטכנולוגיה במוקד המסחר. מניית פייסבוק ממשיכה לצנוח והגיעה היום ל-20.8 דולר בלבד, לאחר שאיבדה 9.05% מערכה. בנוסף, הערכות האנליסטים הן כי מניות רבות של מקורבים לרשת החברתית או של לעובדיה יימכרו במהלך התקופה הקרובה לאחר תום תקופת החסימה עליהן, מה שיביא לצניחה נוספת בערכה.

אפל, שירדה ב-1.33%, הודיעה היום כי מכרה 5 מיליון מכשירי אייפון 5 בשלושת הימים שעברו מאז ההשקה, אולם מדובר בנתון הנמוך מן הציפיות למכירת 6.5-6 מיליון יחידות. לפי האנליסטים, היה הפער בעיקר בשדה ההיצע, לאחר שהחברה לא הצליחה לעמוד בביקושים הגבוהים למכשיר.

מנגד, על מחיר מניית אפל העיבו הדיווחים מסין, לפיהם מפעל פוקסקון, המייצר עבור החברה חלקים מתוך האייפון 5, נסגר לזמן בלתי ידוע לאחר התפרעות עובדים במקום. 40 בני אדם נפצעו בקטטה אלימה שפרצה במפעל פוקסקון בסין. במהומות השתתפו כ-2,000 עובדים ו-5,000 שוטרים שהשתלטו על הפורעים רק כעבור תשע שעות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן