החשש מהמשבר האירופי חוזר לשווקים: הבורסה ננעלה בירידות

יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים על רקע מגמה שלילית בשוקי העולם, בשל החשש מתחדשות משבר החוב האירופי בשל הבעיות החוזרות ביוון ובפורטוגל. בורסות אירופה מתנהלות בירידות שערים חדות, אסיה ננעלה במגמה שלילית, וגם בוול סטריט המדדים המרכזיים רושמים ירידות.

בסיום המסחר באחד העם נחלש מדד ת"א 25 ב-0.8%, ת"א 100 ירד ב-0.7%, ואילו מדד הבנקים איבד 1.5% מערכו. מניות גז והנפט ירדו ב-1.8% ומדד הנדל"ן ננעל בירידה של 0.2%.

באסיה ננעלה הבורסה בטוקיו בירידה של 0.3%, שנחאי נחלשה ב-0.6%, הונג קונג איבדה 2.4% ואילו הבורסה בסיאול השילה 1.6% מערכה.

צילום: אהוד כהנים

"אחד ממוקדי הסיכון המרכזיים בתיק האשראי הבנקאי הוא האשראי הממונף", כך עולה מן הדוח השנתי של בנק ישראל הסוקר את ענף הבנקאות. על פי הדוח, "חלק מהאשראי הממונף מקורו בחברות האחזקה ובמהלך 2012 נמשכה העלייה בסיכון של חברות האחזקה, ורמתו הגבוהה בלטה בהשוואה לענפים האחרים".

הקרב על אי.די.בי מתחמם לקראת יום ראשון הקרוב – ה-7.7 – המועד האחרון שאותו קבע בית המשפט להגשת הסדרי חוב. אמש התקיימו שיחות מרתוניות אל תוך הלילה בין בעל השליטה בחברה לבין נציגות מחזיקי האג"ח של אחזקות. במהלך השיחות הציע דנקנר להזרים כ-550 מיליון שקל לאי.די.בי פתוח בתמורה ל-50% ממניות פתוח שיועברו למחזיקי האג"ח. החברה האם, אי.די.בי אחזקות, למעשה תימחק על פי מתווה זה.

בעולם, הודיעה היום ממשלת יוון כי לא תוכל לעמוד ביעדי הרפורמה במגזר הציבורי שהציבו לה במסגרת חבילת החילוץ הבינלאומי למשק. עם זאת, בממשלה סבורים כי יצליחו להגיע להסדר עם הנושים הבינלאומיים בנוגע לשאר תנאי הסיוע. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן