החשש מהתפשטות משבר היורו משך את הבורסה לירידות

יומו הראשון של שבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה שלילית, התואמת את זו שסחפה את השווקים המובילים בעולם מאז נצחונו של ברק אובמה בבחירות בארה"ב. באירופה מתגבר החשש כי המשבר בגוש היורו עלול להתפשט לגרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר ביבשת. 

המדדים המובילים בתל אביב רשמו היום ירידות שערים. ת"א 25 ירד ב-0.3%, ת"א 100 נחלש ב-0.4%, מדד הנפט והגז איבד 0.6% מערכו ומדד הנדל"ן רשם ירידה של 0.2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-450 מיליון שקל.

"גרמניה הייתה עד כה מבודדת במידה רבה מהקשיים בגוש היורו. אבל הנתונים האחרונים מצביעים על התפתחויות שמתחילות להשפיע על הכלכלה במדינה", אמר אתמול נציב הבנק המרכזי האירופי, מריו דראגי, לעיתונאים בבריסל. בתוך כך חתכה הנציבות האירופית את תחזית הצמיחה של המדינה לשנת 2013 מ-1.7% ל-0.8%.

לאחר שאישרה ביום רביעי האחרון את צעדי הצנע הקשים, מתכנס היום הפרלמנט היווני להצביע על אישור התקציב. בשעות הצהריים הפגינו אלפים כנגד הקיצוצים הנרחבים והעלאת המסים המתוכננת בכדי לעמוד בסף הזכאות שהכתיבו מדינות גוש היורו על מנת שיוון תוכל לקבל את הסיוע המבוקש שיעמוד על יותר מ-30 מיליארד יורו.

ביום חמישי האחרון החליט נגיד הבנק המרכזי באירופה, מריו דראגי, להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית של 0.75%. ההחלטה תואמת את ציפיות האנליסטים, שסבורים כי בשל המצב הקשה, לא יכול הבנק להוריד את הריבית לרמה של 0.5%. עוד אמר דראגי כי ההבנק המרכזי מוכן לרכוש אג"ח של ספרד ואיטליה ברגע שהמדינות יגישו בקשה רשמית לחילוץ, אולם עד כה ממשלות ספרד ואיטליה ממתינות עם ההחלטה לבקש סיוע מחשש להשלכות פוליטיות קשות של מהלך זה.

חברת הוט פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השלישי של 2012. הרווח הנקי של החברה לרבעון השלישי של שנת 2013 צנח ב-97% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-2 מיליון שקל בלבד, לעומת 58 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2011. זאת בעיקר בשל כניסת החברה למגזר הטלפונים הסלולריים. מניית החברה נסוגה היום ב-0.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן