החתול והשמנת: AdBlock Plus היא כעת… רשת פרסומות

אמש הודיעה אחת מחברות חסימת הפרסומות המובילות בעולם כי היא משיקה.. רשת פרסומות. או לכל הפחות, משהו שנראה מאוד דומה לרשת כזו. וכמו שאומרים – אם זה הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז, יתכן בהחלט שזה באמת ברווז.

בהודעתה אמש אמרה AdBlock Plus כי כעת היא תתווך במכירת פרסומות:

"החל מהיום אנו משיקים את גרסת הביתא של פלטפורמה מוכנה לחלוטין לפעולה של טכנולוגיית פרסום, "פלטפורמת המודעות המקובלות", שהיא פלטפורמה אינטראקטיבית המאפשרת למפרסמים ולבלוגרים לבחור מתוך שוק של מודעות שטרם נכנסו ל'רשימה לבנה', אותן הן יכולים לגרור אל האתרים שלהם".

בעיקרון, AdBlock Plus מאפשרת מעכשיו מכירה ומשלוח מודעות שמתאימות לסטנדרטים של קהילת המשתמשים בתוכנה. התוצאה היא שאנשים שהתקינו את AdBlock Plus במטרה לחסום פרסומות ומודעות יראו אותן כעת. הניצחון של אלו, לפי AdBlock Plus, הוא שהן תהיינה פרסומות בטוחות, לא פולשניות ואיכותיות. הניצחון של המפרסמים הוא שאנשים שבחרו מתוך המנגנון עשיית הכסף העיקרי שלהם יכולים כעת בכל זאת לייצר להם רמה מסוימת של הכנסות.

לא מעוניינים לראות פרסומות בזמן הגלישה? ב-AdBlock Plus דווקא כן | צילום: Fotolia

אולם, כפי שמציינת רשת The Verge, העוסקת בסיקור נושאי טכנולוגיה ותרבות, יש כאן ללא ספק מעט מן "החתול ששומר על השמנת". "בכך שהיא מקימה שוק מכירות משל עצמה, AdBlock Plus ממשיכה למקם את עצמה כשומרת סף שגובה אגרה כדי לאפשר לך לעבור בשער שאותו היא עצמה בנתה", כותב שם ג'ייקוב קסטנקס.

אכן כך.

משתמשי AdBlock Plus, אשר אימצו את הטכנולוגיה שלה על מנת להתחמק מפרסום מכל סוג שהוא, עשויים בהחלט להצביע ברגליים וללכת לרעות בשדות זרים, כמו למשל טכנולוגיות אחרות לחסימת מודעות.

"זה הזמן להגר ולעבור ל-uBlock Origin", אומר המשתמש Nwilder בקומנט שכתב לפוסט שהעלתה AdBlock Plus בבלוג שלה, בו הודיעה על החידוש.

אחרים פנו להזהיר את החברה כבר כעת בנוגע לסוג המודעות שהם לא מעוניינים לראות:

"אני לא צריך לגלות מהי פיסת הרכילות האחרונה, אני לא צריך איברים אינטימיים גדולים יותר, ואני בוודאי לא צריך ללכת לשום אתר פנויים-פנויות או פורנו", כותב טיניון דיי. "תקשיבו טוב AdBlock Plus! בפעם הראשונה שבה אראה אחד מאלה, אתם את שלכם סיימתם!".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן