הטלטלה נמשכת: קפלינסקי עוזב את בטר פלייס; המחליף – אלן גלמן

כחודש אחרי הדחתו של מנכ"ל בטר פלייס שי אגסי, מגיע תורו של משה קפלינסקי. החברה אישרה הבוקר כי קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל, עוזב את תפקידו, ויוחלף על ידי מנהל הכספים הראשי של החברה אלן גלמן. מדובר במכה נוספת לחברה שנקלעה לאחרונה למצוקת מזומנים קשה ונאלצה לפטר 40% מעובדיה בישראל.

קפלינסקי יישאר בתפקידו עד סוף השנה, ויוחלף כאמור על ידי גלמן. גלמן שימש עד לאחרונה (ובמשך חמש השנים האחרונות) כמנהל הכספים הראשי של חברת בזק וכמשנה למנכ"ל החברה.

במכתב ששלח לעובדי החברה, כתב קפלינסקי כי הוא "מתבונן בסיפוק רב על ההישגים שלנו במהלך חמש השנים האחרונות. הקמנו ארגון למופת אשר עמד במשימות העיקריות שלו".

"בנקודה בה אנו נמצאים, ולאחר סיום הפרק של הקמת התשתית והפריסה הרחבה, נכון להעביר את שרביט הפיקוד לדור חדש של מנהלים", כתב קפלינסקי. "מזה זמן שקלתי את המשך צעדי בחברה, אך הרגשתי חובה ניהולית וערכית להשאר בתפקידי עד כניסתו של אוון לתפקיד והשלמת שלב ההכרות שלו עם הארגון. כעת, משהושלם פרק הלמידה הודעתי על החלטתי לסיים את תפקידי".

חברת בטר פלייס השייכת לחברה לישראל בשליטת עידן עופר, הודיעה לאחרונה כי היא זקוקה להזרמת הון של המשקיעים בהיקף של 150 מיליון דולר כדי להמשיך לפעול. החברה לישראל הודיעה כי תזרים לבטר פלייס 67 מיליון דולר כאשר בשלב הראשון יושקעו על ידי החברה עד כ-33.5 מיליון דולר. בנוסף, צפויים תאגידים הקשורים לבעלי עניין בחברה להשקיע בסבב הנוכחי סך של עד כ-19 מיליון דולר. 

מנכ"ל בטר פלייס ישראל היוצא משה קפלינסקי ומנכ"ל החברה אוון ת'ורנלי | צילום: אהוד כהנים

על רקע מצוקת המזומנים אליה נקלעה החברה הוחלט לפטר 40% מכוח האדם שלה בישראל בעיקר ממחלקת התשתיות, זאת בשל סיום העבודות בתחום ברחבי הארץ. 

מנכ"ל החברה אגסי הודח על ידי הדירקטוריון והוחלף על ידי אוון ת'ורנלי, ששימש כמנכ"ל השלוחה האוסטרלית שלה. במסיבת עיתונאים שנערכה עם כניסתו של ת'ורנלי לתפקיד, הוא אמר כי מטרת החברה היום היא להתרכז בגיבוש הצוות חיזוק הקשרים עם הלקוחות. ת'ורנלי הוסיף כי החברה תמשיך לפעול לפי חזונו של אגסי אך רמז גם כי צפויים שינויים נוספים בחברה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן