היום שאחרי: נזקי הוריקן סנדי מוערכים בכ-20 מיליארד דולר

יומיים אחרי שסופת ההוריקן סנדי פגעה באזור החוף המזרחי בארה"ב מתחילים לאמוד את הנזקים שהיא הותירה אחריה. נכון לעכשיו מדובר בנזק של כ-20 מיליארד דולר. סופת ההוריקן הקשה ביותר שידעה ארה"ב ב-75 השנים האחרונות גרמה למותם של 48 בני אדם ולניתוק רשתות חשמל מרכזיות רבות. 

הסופה סנדי פגעה ב-8 מדינות ברחבי ארה"ב והותירה יותר מ-8 מיליון בני אדם ללא חשמל. הסופה גם פגעה קשות בתשתיות התחבורה האמריקאיות, בין היתר ברכבת התחתית של העיר ניו יורק, המהווה נתיב תחבורה מרכזי בעיר. מערות הרכבת התחתית הוצפו כליל ותנועת הרכבות הושבתה עד להודעה חדשה. על פי הערכות של הרשויות בעיר ייקח כשבוע לתקן את הנזק ולהחזיר את הרכבת לפעילות מלאה. 

יו"ר רשות התחבורה באזור המטרופוליטן של ניו יורק, ג'ו לוטה אמר אמש: "הרכבת התחתית של ניו יורק קיימת כבר 108 שנים אך עד היום היא לא עברה פגיעה בסדר גודל כזה". 

הרכבת התחתית בניו יורק לאחר הוריקן סנדי | צילום: רויטרס

על פי ההערכות, נזקי הסופה סנדי כפולים מאלה של הוריקן איירין שפקדה את ארה"ב באוגוסט 2011. אז עלתה הסופה לרשויות בארה"ב 10 מיליון דולר. על פי הערכה של חברת אקווהקט נזקי הביטוח שהותירה סנדי עומדים על כ-7 מיליארד דולר, בדומה לנזקי הסופה אייק שפרדה את ארה"ב בשנת 2008. אולם הסופה ההרסנית ביותר של השנים האחרונות היא עדיין הוריקן קתרינה אשר גרמה לנזקים של כ-100 מיליארד דולר ברחבי ארה"ב. 

הנזקים הגדולים ביותר של סנדי נרשמו בעיר ניו יורק. אמש כתוצאה מההצפות והרחות העזות נפגעה מערכת הגיבוי של אספקת החשמל לעיר. כתוצאה מכך נפגעה אספקת החשמל של המרכז הרפואי לנגדון, אליו פונו מרבית הפצועים שנפגעו מהסופה. בשל הפסקות החשמל נאלץ צוות המרכז לפנות את הפצועים למרכזים רפואיים אחרים. 

כתוצאה משריפה שפרצה בשכונת קווינס נהרסו למעלה מ-100 בתים כ-190 כבאים נאבקו בניסיון להשתלט על השריפה ואחד מהם אף קיפח את חייו. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן