היצוא התעשייתי מישראל גדל במאי בשיעור של 0.7%

נתוני סחר חוץ מעודדים בישראל בחודש מאי. על פי דוח שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) נראה כי חלה עלייה ביצוא סחורות מישראל בחודשים מארס- מאי בשיעור של 6.8%, זאת בהמשך לעלייה הקודמת של כ-1% בחודשים דצמבר- פברואר. 

עוד עולה מדוח הלמ"ס כי חלה גם עליה ביבוא סחורות לישראל. מדובר בעלייה השיעור של 8.7% בחישוב שנתי, המצטרפת למציחה של 7.1% בחודשים דצמבר- פברואר. הגירעון המסחרי בחמשת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב- 6.4 מיליארד שקל, בממוצע לחודש 77.1 מיליארד. 

סחר הסחורות בחודש מאי, הושפע בין היתר משינויים בערך השקל לעומת המטבעות בהם נערכות עסקאות היבוא והיצוא. בחודש מאי נחלש המטבע הישראלי ביחס לדולר האמריקאי ב-2.0%. ביחס ללירה שטרלינג נחלש השקל ב-1.5% וביחס לין היפני ב-3.9%. לעומת זאת, ערכו של השקל התחזק ביחס ליורו ב-0.7% וביחס לפרנק השוויצרי ב-0.6%.


את העליות בשיעור היצוא מובילה תעשיית טכנולוגיות העילית – המהווה כ-46% מכלל היצוא התעשייתי. ענפים מובילים נוספים ברשימה הם: יצוא רכיבים אלקטרוניים שעלה ב-25.9% וכן יצוא תרופות שעלה ב-26.1% בחודש שעבר. בתחום היבוא, שהסתכם במאי ב-24.6 מיליארד שקל, בלט ענף חומרי הגלם, בעיקר לתעשיית מכונות ואלקטרוניקה, עלה ב-19.2% וכן יבוא מוצרי הצריכה, שעלה ב-4.1%.

צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן