"הכוכב האדום" בהישג יד? מנהל נאס"א: "אנו קרובים מאי פעם להנחית אדם על מאדים"

צ'ארלס בולדן, מנהלה של סוכנות החלל של נאס"א ואסטרונאוט לשעבר בעצמו, פתח את כנס "האדם למאדים" שהתקיים באוניברסיטת גו'רג' וושינגטון ביום שני האחרון, בהצהרה מלהיבה: נאס"א נמצאת על המסלול המהיר להשלמת חזונו של ברק אובמה מלפני 5 שנים – להנחית אדם על הכוכב האדום עד שנת 2030.

"התוכנית הזו ברורה, יש את המשאבים הנדרשים והיא ברת השגה", אמר בולדן. "ביליתי את כל חיי במרחק של 20-30 שנה מהגעה למאדים, ואני חושב שהיום אנחנו קרובים הרבה יותר לכך".

בולדן בימיו כאסטרונאוט. הולך ומתקרב למאדים | צילום: ויקיפדיה

דבריו של בולדן הגיעו מיד לאחר הצגת מחקר חדש שבוצע על ידי ארגון Explore Mars, הפועל ללא מטרות רווח ויזם את הכנס. הדוח מפרט 6 "אבני בניין" שנחוצות על מנת להוציא לפועל את המסע למאדים: מערכת שיגור החלל החדשה, חללית Orion המפותחת עבור נאס"א על ידי לוקהיד מרטין, סביבת מגורים בחלל עמוק, טכניקות כניסה, הנמכה ונחיתה (EDL), טכנולוגיות חדשות כמו הנעה חשמלית סולרית וחללית לעזיבת הכוכב.

"אני שמח לומר שהעבודה על 4 מתוך 6 המרכיבים הללו כבר נמצאת בעיצומה בנאס"א", אמר בולדן והסביר כי לפני שנוכל לשלוח אדם למאדים החל מ-2030, נאס"א מתכננת עשור שלם של מחקר החל מ-2020, בעיקר במסלול שסביב הירח. "זה לא עשור מת. זה עשור קריטי, שבו אנחנו עומדים להמשיך לפתח טכנולוגיות, לגלות יותר על גוף האדם וכיצד ניתן לשמור עליו בסביבה עוינת, רחוקה מגרביטציה".

משימה ברת השגה. המסע למאדים | מקור: נאס"א

אז האם באמת נזכה בעוד 15 שנה לשידור חוזר של הנחיתה על הירח, כאשר מיליוני צופים ישבו מרותקים אל המסכים ויצפו בצעד ענק נוסף לאנושות? כנראה שנאלץ לחכות בסבלנות, אך כפי שהדברים נראים כעת, בנאס"א אופטימיים מאוד לגבי התחזית הזו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן