הכינו את הממחטות: סטיב באלמר נפרד ממיקרוסופט

לאחר ההודעה הדרמטית על פרישתו וכמה חודשים טובים לפני שעוזב פיזית את כסא המנכ"ל, נפרד סטיב באלמר מעובדי מיקרוסופט במחווה שהייתה בוודאי מרגשת עבור עובדי ואוהדי מיקרוסופט, שלוותה בכמה וכמה דמעות עצב.

אחד מהשמות המוכרים ביותר במיקרוסופט, לאחר שמו של ביל גייטס כמובן, הוא סטיב באלמר. הוא הצטרף למיקרוסופט ב-1980 בתור העובד ה-30 של החברה, שנשכר על ידי ביל גייטס בעצמו. במהלך השנים התפתח באלמר בתוך החברה ועבר ממחלקה למחלקה, עד שבינואר 2000 מונה למנכ"ל החברה, התואר בו מחזיק עד היום.

בעוד שבתחילת הדרך מיקרוסופט תחת ניהולו של באלמר הצליחה לצמוח משמעותית, עם התפתחותו של השוק והגעתן של מתחרות גדולות ומשמעותיות כגון אפל וכמובן, מכשיר האייפון שהוצג ב-2007, החלה החברה להשתרך מאחור בתחומים משמעותיים. עד היום זכור לבאלמר את הציטוט בו הוא לועג לאפל ותוהה איזה משתמש ירכוש מכשיר טלפון ב-500 דולרים – לעג שחזר אליו בבומרנג כשמיקרוסופט כשלה להציג מתחרה ראוי בזמן, ועד היום נאבקת על מקומה בשוק הסלולרי.

גם בתחום המחשבים ניסתה מיקרוסופט לכבוש את השוק עם מערכות הפעלה שונות שלא היווה הצלחה כגון Vista ומערכת ההפעלה החדשה, חלונות 8, לצד כניסה לשוק החומרה והצגת מכשיר הסרפס לפני כשנה. למרות נסיונותיה, הסתמן כי מוצרים אלה לא הצליחו לכבוש את המשתמשים, לפחות לא ברמה לה ייחלה מיקרוסופט, מה שגרם לחברה לאבד גם מנתח השוק בו שלטה במשך שנים ארוכות. שמועות והשערות סוברות כי ההתדרדרות של החברה היא זאת שהובילה לדרישה למנכ"ל חדש בעל חשיבה רעננה או לפחות חדשה יותר, מה שהוביל לפרישתו של באלמר, שתצא לפועל במהלך החודשים הקרובים.


אומר שלום. באלמר | צילום: רויטרס

במהלך סוף השבוע האחרון הציג אתר The Verge את סרטון הפרידה הרשמי בו באלמר נפרד ממאות עובדי מיקרוסופט, המציג אותו במצב רגשי עדין ביותר ודמעות בעיניים. בסרטון הקצר באלמר מדבר על אהבתו לעבודה ולעובדי מיקרוסופט, ומתייחס לחברה כאל ילדו הרביעי. עוד ניתן לראות כי עובדי החברה מחזירים לבאלמר את האהבה, באמצעות צעקות "אנחנו אוהבים אותך" שנשמעו לאורך דבריו.

באלמר הוסיף שבעוד שבדרך כלל ילדים הם אלה שעוזבים את הבית, הפעם הוא עוזב את הבית. עם בכי חנוק הקדיש באלמר את אחד מהשירים הקיטשיים ביותר לעובדי החברה, שיר הנושא מהסרט ריקוד מושחת, ירד מהבמה ללחוץ ידיים למספר עובדים ויצא אל מאחורי הקלעים.

בעוד שמדובר על אירוע שבוודאי גרם גם לכמה מעובדי מיקרוסופט מסורים במיוחד לדמוע, חשוב לזכור כי באלמר יעזוב את החברה רק בעוד מספר חודשים, ומיקרוסופט עדיין לא מצאה או הודיעה על מחליפו. בין המועמדים לתפקיד, לפי השמועות, נמצאים מנכ"ל פורד אלן מולאלי ומנכ"ל נוקיה סטפן אלופ שבתפקידו הקודם היה מנהל בכיר במיקרוסופט.

בשורה התחתונה, ייתכן והגיע זמנו של באלמר לפנות את הבמה למישהו חדש, אבל אין ספק שהחברה תרגיש בחסרונו בתקופה הקרובה ולמנכ"ל החדש יהיו נעליים מאוד גדולות להכנס אליהן.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

הללויה: פייסבוק מאפשרת לערוך פוסטים, גם לאחר הפרסום

שלושה תוספים מומלצים לדפדפן כרום

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן