הכירו את האפליקציה שמנסה לאתר את וורן באפט הבא

שוק המניות הוא מקום סבוך ומסורבל. אולם למרות זאת, יש מי שמצליח למצוא איך להרוויח ממנו כסף. אפליקציה חדשה לסמארטפונים שיצאה לאחרונה לשוק מנסה לפשט עבור משקיעים את המידע שיאפשר להם להגדיל את הרווחים. 

בשורה התחתונה מדובר בפלטפורמה חדשה באמצעותה יכול המשקיע ליצור רשימת מניות מועדפות, מה שמאפשר לעקוב אחריהן בקלות. את הרשימה יכול המשקיע לחלוק עם חבריו. בנוסף, האפליקציה, הנקראת "רובינהוד" (Robinhood) מאפשרת למשקיע לצפות גם בעדכוני חדשות הנוגעים למניות שבחר. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הליבה של רובינהוד היא מערכת ביג דאטה מתוחכמת המבוססת על מספר רב של אלגוריתמים, שכן מייסדי האפליקציה, ולדימיר טנב וביאג'ו בהאט, הם שני גאוני מתמטיקה בוגרי אוניברסיטת סטנפורד. זוהי אינה טבילת האש הראשונה של השניים בתחום ההשקעות. בעבר הקימו פלטפורמות עבור בתי השקעות וגופים מוסדיים בארה"ב. 

הכלי שימצא את הוורן באפט הבא | צילום: רויטרס

לטענת טנב, "רובינהוד הוא כלי מצויין שיכול לחשוף את הוורן באפט הבא". טנב מסביר כי "משקיעים תמיד מחפשים מידע חדש על המניות. למעשה, יועצי השקעות וברוקרים יכולים להשיג יתרון משמעותי בשל היותם שומרי הסף של המידע הזה. רובינהוד היא למעשה פלטפורמה חברתית שתאפשר שקיפות מירבית של מידע ורעיונות חדשים עבור המשקיעים. הפלטפורמה תהיה נגישה לכל המשקיעים ותאפשר להם להסתמך על מספר רב של מקורות". 

על פי המודל העסקי של רובינהוד, האפליקציה תציע בעתיד שירותי פרימיום בתשלום עליהם יתבססו הכנסותיה. בנוסף יבחנו מקימי האפליקציה אפשרות להוסיף גם אופציית ביצוע פעולות במניות. כך תהפוך למעשה רובינהוד למתחרה רשמית של חברת אי טרייד, מהמובילות בתחום. לטענת טנב, בימים אלה עובדים ברובינהוד על השגת האישורים הרגולטוריים שיאפשרו ביצוע מסחר דרך האפליקציה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן