Forbes Israel Logo

הכירו את המיליארדרים שהתעשרו עוד יותר ממגיפת הקורונה

עלייה במחירי המניות של חברות המפתחות חיסונים, טיפולים ובדיקות לנגיף הקורונה הצמיחה לפחות מיליארדר חדש אחד וחיזקה את הונם של תשעה נוספים

לאחר שארגון הבריאות העולמי הכריז על COVID-19 כמגפה עולמית ב-11 במרץ, שוקי המניות קרסו ברחבי העולם ומדד Dow רשם את מחיר המכירה הגרוע ביותר שלו מאז 1987. בעוד שהשווקים התהפכו מעט, קבוצת חברות אחת מעולם לא נפגעה ובמקום זאת עלתה בהתמדה: חברות רפואיות שעבדו קשה על פיתוח חיסונים, טיפולים וערכות בדיקה. מניותיהן של החברות הללו, שעושות עבודה חיונית סביב השעון בכדי להביס את הנגיף, צפו בגל מדהים בשבעת השבועות האחרונים – יצירה של מיליארדר חדש והעצמת הון של לפחות תשעה נוספים.

המנצח הבולט ביותר הוא המיליארדר החדש סטפן בנקל, מנכ"ל מודרנה, שבסיסה במסצ'וסטס, והייתה החברה הראשונה שהחלה בניסויים אנושיים בחיסון COVID-19 ב-16 במרץ בסיאטל. כאשר כריזה ארגון הבריאות העולמי על מגיפה, הערך הנקי המשוער של באנקל היה כ-720 מיליון דולר. מאז, מניית מודרנה התייצבה לאחר עלייה של יותר מ-103% והגדילה את הונו לכ-1.5 מיליארד דולר. בנקל, אזרח צרפתי, הצטרף לראשונה לדירוג המיליארדרים ב-2 באפריל, כאשר המניה של מודרנה עלתה לתודעה כאשר אוזכר בחדשות כי החברה נערכת להתחיל בשלב השני של הניסויים בחיסון.

המרוויחים הגדולים

בנקל הוא המרוויח הגדול ביותר מבחינת אחוזים, כאשר השווי הנקי שלו עלה ב-109% בשבעת השבועות האחרונים. הבא אחריו, רחוק מאחור, נמצא היזם הסדרתי גוסטבו דנגרי, ששוויו הנקי עלה ב-32%, או ב-1.1 מיליארד דולר, בזכות אחזקתו ב-45% מחברת הביוטכנולוגיה האיטלקית דיאסורין.

המרוויחים הגדולים ביותר היו המיליארדר הצרפתי אלן מירייה, מייסד יצרנית הבדיקות האבחנתית BioMérieux (שם היה בנקל עד שנת 2011), וסאו יונג-ג'ין, מנכ"ל חברת הביופרמצבטיקה הדרום קוריאנית סלטריון – שניהם התעשרו ביותר ממיליארד וחצי דולר מאז ה-11 במרץ. BioMérieux ו-DiaSorin הן שחקניות מפתח במירוץ להרחבת הבדיקות לנגיף הקורונה; שתי החברות השיקו ערכות אבחון למחלה בסוף מרץ.

עשרת המיליארדרים באים משבע מדינות שונות, עם שני אמריקנים בלבד: לאונרד שלייפר וג'ורג׳ ינקופולוס מטרייטאון, חלק מפירמת התרופות הניו-יורקית ריג'נרון. להלן עשרת המיליארדרים מתחום הבריאות שהתעשרו מאז ה-11 במרץ, בזכות קשריהם לחברות שנאבקות במגפת הקורונה:

סטפן בנקל
אזרחות: צרפת
שווי מוערך: 1.5 מיליארד דולר (עלייה של 109% מה-11 במרץ)
מקור ההון: ענקית התרופות מודרנה (Moderna)

גוסטבו דנגרי
אזרחות: איטליה
שווי מוערך: 4.5 מיליארד דולר (עלייה של 32%)
מקור העושר: חברת הביוטכנולוגיה דיאסורין (Diasorin)

סו יונג-ין
אזרחות: קוריאה הדרומית
שווי מוערך: 8.4 מיליארד דולר (עלייה של 22%)
מקור העושר: חברת הביופרמצבטיקה סלטריון (Celltrion)

אלין מארי
אזרחות: צרפת
שווי מוערך: 7.6 מיליארד דולר (עלייה של 25%)
מקור העושר: ביומארי (Biomerieux), איסוף וניתוח מידע רפואי

מאז'ה אורי
אזרחות: שוויץ
שווי מוערך: 3.2 מיליארד דולר (עלייה של 10%)
מקור העושר: ענקית התרופות הבינלאומית רוש (Roche)

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.