הכירו את הנשים המבריקות מאחורי אפליקציות האייפון המצליחות

מה עולה לכם בראש למשמע המושגים סטארט־אפ, אפליקציה ואפל? סביר להניח שבין היתר רצים לכם כעת שמות כמו סטיב ג׳ובס, מארק צוקרברג ואולי אפילו האחים וינקלווס. כולם מצליחנים, כולם (לכל הפחות) מיליונרים וכולם, כמעט אין צורך לציין, גברים. 

אבל רק מעטים יודעים שמאחורי תעשיית הטכנולוגיה המתקדמת בעולם עומדים גם לא מעט מוחות מבריקים של נשים, שידעו במרוצת השנים לנצל היטב את ההצלחה המטאורית של ענקית הטכנולוגיה אפל – החל מפיתוח משחקים ויראליים ועד לאפליקציות שימושיות במכשירים הניידים שלכם. 

כדי להכיר אותן קצת יותר, הנה לכם כרטיסי הביקור של חמש נשים מייסדות הבונות אפליקציות לאפסטור של אפל:

1.אמנדה ויקסטד

מייסדת, מטאור גרוב סופטוור. ויקסטד, מפתחת פארמוויל ומלחמות המאפיה, המשחקים הניידים המוקדמים של זינגה, נשארה בחברה כדי לפתח משחקים המלמדים ילדים כיצד לכתוב תוכנה. נוסף על כך, היא גם תייעץ לפרויקט "פארמוויל פוגשת את קיווה״ של Seeds.

ויקסטד | צילום: Stephanie Kimberly

2. קאת'י אדוארדס

מייסדת משותפת ומנהלת טכנולוגית ראשית, Chomp.

ב־2009 ייסדה אדוארדס במשותף את אפליקציית מנוע החיפוש צ׳ומפ, בנתה את האלגוריתם הקנייני וב־2010 השיקה את אפליקציית האייפון. בפברואר 2012 נרכשה צ׳ומפ בידי אפל תמורת 50 מיליון דולר.

 

3. מונישה פרקש

מייסדת משותפת ומנכ״לית, לומובאק. פרקש חרגה מהיעדים של קיקסטרטר וייסדה במשותף את לומובאק, אפליקציית אייפון המשולבת בחיישן קל משקל הנחגר בחשאי על המותן, ושולח ויברציות לגב התחתון כדי להזכיר לך לשבת זקוף.

4.פרארנה גופטה

מייסדת משותפת ומנכ״לית, Khush. ב־2009 ייסדה גופטה במשותף את Khush כדי לפתח אפליקציות מוזיקה חכמות והובילה את הסטארט־אפ שלה לרווחיות. בדצמבר 2011 נרכשה Khush בידי Smule בעסקה של שמונה ספרות במזומן ובמניות.

5. ליסה בטאני

מייסדת משותפת, קמרה+. בטאני, צלמת ומפתחת אפליקציות האייפון שמתגוררת בניו יורק, ייסדה במשותף את קמרה+, אפליקציית האייפון העשירית ברשימת ההורדות של אפליקציות בתשלום לאייפון, המסייעת לכם
לצלם כמו מקצוענים, לחתוך את התמונות ולהעלות אותן לפייסבוק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן