רפואת שיניים | צילום: Shutterstock
רופא השיניים שהפך למיליארדר | צילום: Shutterstock

הכירו את רופא השיניים שהפך למיליארדר בטעות

גיוס שהשלימה לאחרונה החברה שמפעילה את אפליקציית הפינטק Toss העניק למייסד והמנכ"ל שווי של 1.2 מיליארד דולר. מה שהכניס אותו לרשימת עשירי קוריאה של פורבס

לי סונג-ג'ון, מייסד ומנכ"ל סטארט-אפ הפינטק Viva Republica, הוא האחרון שהצטרף לקבוצה הולכת וגדלה של מיליארדרים שעשו את הונם בכוחות עצמם בדרום קוריאה, המדינה בה תאגידים בבעלות משפחתית שלטו באופן מסורתי בכלכלתה.

לאחרונה הודיעה Viva Republica, המפעילה את אפליקציית הכספים Toss, כי גייסה 410 מיליון דולר בסבב המעריך את הסטארט-אפ בן השמונה ב-7.4 מיליארד דולר. המשקיעים כוללים את Alkeon Capital Management מניו יורק ואת Altos Ventures בעמק הסיליקון. משקיעים אחרים בסבבים הקודמים כוללים את פייפאל, קרן העושר הריבונית הסינגפורית GIC וחברת ההון סיכון קליינר פרקינס.

דובר Toss אישר כי חלקו של סונג-ג'ון ב-Viva Republica שווה יותר ממיליארד דולר לאחר סבב המימון האחרון. פורבס מעריך סונג-ג'ון מחזיק במעט פחות מ-18% מחברת Viva Republica, סכום ששווה 1.2 מיליארד דולר.

ההכנסות גדלו פי שלושה

Viva Republica הוקמה בשנת 2013, והיא ממוקמת בשכונת גנגנאם היוקרתית בסיאול. שנתיים לאחר ההקמה, השיקה החברה את Toss כשירות העברת כספים. מאז חברת Toss הרחיבה את שירותיה, והיא מספקת הלוואות, בודקת ציוני אשראי ומסייעת, בין היתר, להשקיע במניות.

סונג-ג'ון קיבל את הרעיון לבנות את Toss לאחר שהיה מתוסכל בניסיון להעביר כסף באמצעות טלפונים ניידים. צילום: shutterstock

בחברה אומרים כי יש להם 20 מיליון משתמשים, שהם יותר משליש מאוכלוסיית דרום קוריאה. Viva Republica דיווחה כי ההכנסות גדלו פי שלושה, למעלה מ-390 מיליארד וון (כ-330 מיליון דולר) בשנת 2020 לעומת השנה הקודמת, בעוד שההפסדים הצטמצמו ל-72.5 מיליארד וון מ-115 מיליארד וון.

"עיצבנו מחדש את החוויה"

לפני שהתחיל את Viva Republica, סונג-ג'ון, שסיים את לימודיו באוניברסיטה היוקרתית בסיאול, היה רופא שיניים בבית חולים המזוהה עם סמסונג. הוא קיבל את הרעיון לבנות את Toss לאחר שהיה מתוסכל בניסיון להעביר כסף באמצעות טלפונים ניידים. "Toss הוא איך שפיננסים צריכים להיראות", אמר לפורבס ב-2017 . "עיצבנו מחדש את החוויה והנגישות בשירותים פיננסיים במובייל, ואנחנו מקווים שנוכל לספק את זה לכל משתמש סלולרי בקוריאה".

סונג-ג'ון, בן ה-39, הוא האחרון ברשימה ההולכת וגדלה של יזמים קוריאניים שהצטרפו למועדון המיליארדרים בשנים האחרונות. מייסד Celltrion, סאו יונג-ג'ין, עומד השנה בראש רשימת עשירי קוריאה שעשו את הונם בכוחות עצמם. זה קורה בפעם הראשונה מאז שפורבס שחרר את הרשימה בשנת 2005.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן