הכירו את ׳מוטי׳: גאדג׳ט חכם ומנדנד ידאג שתנהלו אורח חיים בריא

מכירים את זה שאתם מבטיחים לעצמכם ש׳עוד גלילה אחת בניוז פיד ודי׳, אבל אז פתאום נתקלתם בסרטון מצחיק, כתבה מעניינת או מצאתם את עצמכם במנהרת הזמן מסתכלים על תמונות של האקס או האקסית? כדי לחסוך לכם זמן יקר, מספיק להסתכל על מוטי (MOTI), מכשיר קטן וחכם שיזכיר לכם שיש לכם דברים הרבה יתר חשובים לעשות.

המדע מאחורי מוטי מבוסס על כך שקצב ההתקדמות שלכם ביעדים שהצבתם יוצג באופן תדיר על פניו, כך שתוכלו לעקוב אחר הסטטוס שלכם לאורך היום, השבוע או החודש. מוטי מתיימר להיות הרבה מעבר לעוד ׳סתם מכשיר נתונים׳; האישיות והאינטראקציות שמציג בצורת אורות וקולות, נועדו להדגיש עד כמה חשוב לו לראות אתכם מצליחים, ומנגד – הוא יתעצבן עליכם במידה ותזניחו את אותם הרגלים חדשים שאתם מנסים לאמץ.

מוטי תמיד שם

לכולנו יש הרגלים שקשה לשבור. כדי ליצור הרגל חדש, בריא ופרודוקטיבי יותר לוקח המון זמן, ולכן כדי לעשות זאת יש ׳לשבור׳ את המטרה לצעדים קטנים יותר. כך למשל, אם החלטתם להפסיק לאכול שוקולד, לא תפסיקו בבום, כי זו התעללות ומשימה בלתי אפשרית. לעומת זאת, במקום לאכול אחרי כל ארוחה ממתק, תתחילו בלצמצם את הכמות לאחד ביום, אחד ביומיים, אחד בשבוע, וכו׳.

חוקרי מדעי ההתנהגות מתייחסים לסוגיה של ׳חגיגת נצחונות קטנים׳, אותם נצחונות שכל פעם שתאכלו רק שוקולד אחד פחות ביום תחוו. מוטי מבוסס על תיאוריה זו, ובכל פעם שתלחצו על הכפתור שבו הוא יחגוג איתכם את הנצחון הקטן שלכם בעזרת פידבק חיובי בצורת אורות, סאונד ורטט. מדובר אולי בתגובה סתמית, אבל מי מאיתנו לא אוהב לקבל פרגון? סוף סוף מישהו מעריך כל דבר שאנחנו עושים, ומפרגן באופן קבוע ובלי טיפת ביקורת.

יודע איך איך אתם מתקדמים עם שינוי ההרגלים. מוטי | צילום: יוטיוב

כך ניתן לעקוב אחר הפעילות שלכם לאורך היום על ידי ׳פניו׳ של מוטי, או דרך האפליקציה בסמארטפון. ככל שתעשו יותר ממה שאתם צריכים לעשות – תשתו יותר מים, תעשו פעילות גופנית או תיכנסו למיטה שעה אחת מוקדם יותר, תוכלו לראות את ההתקדמות בעזרת מוטי, שכן ככל שתתמידו יותר עם ההרגלים שלכם – כך הוא יגיב בהתרגשות גדולה יותר.

מוטי תמיד יודע איך אתם מתקדמים עם שינוי ההרגלים שלכם. אם תישארו ממוקדי מטרה, מוטי יציג את התרגשותו בדרכים חדשות כדי להריע בפניכם כל פעם מחדש. יחד עם זאת, אם תחזרו להרגלים הישנים שלכם, מוטי ילמד את הדרך הכי טובה כדי לנדנד לכם ולדחוף אתכם שוב לעבר המטרה. (בעזרת חיבור WiFi מובנה עימו מגיע מוטי, ניתן להתאים את התנהגותו בדיוק לצרכים שלכם).

מוטי מספק חיזוק מיידי על ההתנהגות שלכם, וניתן להגדיר אותו כך שילווה אתכם בכל שינוי הרגל שתבחרו. מחקרים מעידים על כך שפרטי לבוש חכמים ויישומי מובייל לא ממש מצליחים להשיג שינוי התנהגותי. זאת, משום שנתונים לבד זה לא מספיק. מספרים הם שימושיים כאשר אנחנו כבר מונעים ורק רוצים לעקוב אחר ההתקדמות שלנו (למשל – ספורטאי שיוצא להליכות 3 פעמים בשבוע כבר 20 שנה, ההרגל כבר נמצא עמוק בתודעתו ויישום נלווה רק מאפשר לו לעקוב ולקבל קצת נתונים סטטיסטיים, ואולי להשתפר כל פעם עוד קצת).

הרעיון הוא שמוטי תמיד שם מול העיניים שלכם, בין אם על שולחן העבודה, המזנון בסלון או בכניסה לבית. במקום להסתתר ולהיקבר תחת אינספור אפליקציות שונות בסמארטפון שלכם, מוטי יזכיר לכם באופן מוחשי ותמידי את המחויבות שלכם למטרה שהצבתם.

ניתן לרכוש את המכשיר בהזמנה מוקדמת תמורת 79 דולר, רק שימו לב כי מועד השילוח הראשון מוגבל רק לארה״ב.

צפו בגאדג'ט בפעולה:

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: ה-OnePlus X נראה ומרגיש פרימיום אבל איך הביצועים שלו?

עוד בגיקטיים: ה-K10000 הוא סמארטפון שצריך טעינה פעם בשבועיים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן