הכירו את MuscleSound, המיזם האמריקאי שאנשיו בטוחים: אנו יכולים למנוע את הפציעות בעולם הספורט

שוק הספורט הוא ללא ספק אחד השווקים הגדולים והרווחיים ביותר במגזר העסקי. בין אם מדובר בקבוצות הספורט, בשידורי הטלוויזיה, במכירת מוצרי הקבוצות או באספקת ציוד ספורט לשימוש אישי – שחקניות הענק דוגמת נייקי ואדידס הפכו בשנים האחרונות לחברות ענק עם רווחים מרשימים, והפכו את התחום הרווחי לסגור במיוחד וקשה מאוד לכניסה, לבטח עבור מיזמים צעירים וחסרי מימון.

מנגד, את תחום פציעות הספורט עדיין לא הצליחו חברות הענק לכבוש. כמובן שטכנולוגיות שונות מפותחות כל העת ומכשירים, פרטי לבוש מיוחדים ושיטות ריפוי שונות כבר יצאו לשוק לא פעם, אך עדיין אי אפשר להצביע על חברה מסוימת בעלת אחיזה משמעותית בנתח השוק המסקרן הזה.

לשם בדיוק מכוון מיזם אמריקאי חדשני, אשר ראשיו משוכנעים כי יוכלו לא רק להשתלט על שוק הענק הזה, אלא גם לשנות לחלוטין את המצב הקיים כיום בעולם הספורט, בו ספורטאים נפצעים כל העת – ולעתים קרובות, גם לתקופות זמן ממושכות. במהלך תקופה זו כמובן שאותם שחקנים ממשיכים לקבל את שכרם באופן מלא, והקבוצות סופגות הפסדי עתק. אך ההפסדים האמתיים, מסבירים בחברת MuscleSound, לא מגיעים רק מתשלום משכורתם של שחקנים מושבתים – אלא בעיקר מירידת האטרקטיביות של משחקי הקבוצה כששחקן משמעותי נותר מושבת לאורך זמן. מחקרים שונים הראו כי מכירות הכרטיסים למשחקים צונחות בתקופה זו, וגם חוזי השידור, הפרסום ומכירות המרצ'נדייס סופגות הפסדים.

כעת, כאמור, בחברה האמריקאית בטוחים כי יוכלו להתגבר על הפציעות הטורדניות האלו. החברה פיתחה טכנולוגיה חדישה, אשר באמצעות בדיקת אולטרה סאונד לא פולשנית מצליחה לזהות את רמת הגליקוגן בשריר הנבדק. הגליקוגן הוא רב סוכר אשר בנוי ברובו מגלוקוז, והוא האחראי הבלעדי על שימור האנרגיה במאמץ גופני מתמשך אצל בני האדם.

צילום: thinkstockphotos

כפי שהעלו שורה ארוכה של מחקרים, כשרמות הגליקוגן בשריר מסוים יורדות ברמה משמעותית – הסיכוי של השריר לעבור פציעה (החל ממתיחה וכיווץ ועד לקרע או דלקת חריפה) מזנק בעשרות מונים. באמצעות המכשיר אשר פיתחה החברה, כאמור, ניתן לבחון את השריר בטרם האימון – ולזהות אם קיים חשש לפציעה עוד בטרם כזו תתרחש. אז, הם מסבירים, ניתן לטפל בבעיה בזמן קצר ובקלות, בניגוד לטיפולים ארוכים ומורכבים אשר דורשות פציעות שונות.

הפיתוח הנוכחי מנצל במיוחד את ההתפתחות בטכנולוגית האולטרה סאונד בשנים האחרונות, אשר מאפשרת כיום הצגה ברורה ומדויקת בהרבה של השריר ללא כל צורך לבצע בדיקה פולשנית. "עד לאחרונה, הדרך היחידה להשיג מידע על רמות הגליקוגן בשריר הייתה לבצע ביופסיה חודרנית וכואבת", מסביר מייסד החברה, סטפן קורץ. כעת, כאמור, ניתן לקבל את המידע בזמן אמת – וביתר קלות.

מאז יצאה החברה לשוק עם המכשיר שפיתחה, היא כבר חתמה על שורה ארוכה של חוזים עם קבוצות מליגת הפוטבול האמריקאית, קבוצות NBA, קבוצות מליגת המכללות וגם כמה קבוצות כדורגל מהפרמייר ליג באנגליה. כעת, בחברה מנסים להתאים את המוצר גם לבע"ח – בכדי לסייע גם לסוסי מרוץ להימנע מפציעות קשות (ויקרות) במיוחד.

"התחלנו את התהליך של בדיקת הגליקוגן מתוך כוונה לבחון בקר", סיפר קורץ. לדבריו, רמות גליקוגן גבוהות בבקר הן אינדיקציה מצוינת לטיב הבשר. "אבל ככל שהטכנולוגיה הלכה והתגבשה, הבנו שנוכל לשנות לחלוטין את תחום הספורט, ולעזור לאלפי ספורטאים להימנע מפציעות טורדניות במיוחד".

כעת, קורץ ואנשי החברה פועלים במרץ כדי להוכיח כי הפיתוח המסקרן אכן יוכל להתריע מראש על פציעות פוטנציאליות, ולסייע לקבוצות אשר נמנות על קהל הלקוחות שלהם למנוע את הפציעה הבאה של אחד משחקני הקבוצה. אם אכן יצליח במשימתו, קורץ צפוי לשלשל לכיסו סכומי כסף לא מבוטלים, וגם לרשום על שמו את אחד ההישגים המשמעותיים בתחום הספורט בעולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן