הכישלון בקידוחים גרר את הכשרת היישוב להפסד של 112 מיליון שקל

חברת האחזקות הכשרת היישוב פרסמה הערב את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2012. החברה סיימה את הרבעון בהפסד של כ-112 מיליון שקל, בהשוואה
לרווח של כ-1.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

ההפסד התפעולי ברבעון השלישי של 2012 הסתכם בכ-22 מיליון שקל לעומת רווח של כ-97 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון השלישי עמדו הפסדי החברה מעסקי אנרגיה על כ-84 מיליון שקל, כתוצאה מעלויות והפחתות שונות בקשר עם נכסי חיפוש והערכה בגין גז ונפט. זאת בהשוואה להפסד בסך של כ-6 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בתקופת הדוח נכלל חלקה של החברה בהפסדי מעריב בסך של 56 מיליון שקל,
במסגרת תוצאות חברות כלולות. כתוצאה מכך נמחקה השקעתה של החברה במעריב, והחל מן הרבעון השלישי של שנת 2012, לא נרשמים הפסדים נוספים בגין השקעתה של החברה במעריב. הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-169.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-173.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

עופר נמרודי | צילום: יח"צ

עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת הישוב, התייחס לדוחות: "בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 אנו מציגים צמיחה במגזרי הפעילות המרכזיים שלנו, השכרת הנכסים והמלונאות ושיפור חד בתזרים מפעילות שוטפת של החברה. במגזר השכרת הנכסים הגדלנו את דמי השכירות מפעילות המרכזים הלוגיסטיים, והתחלנו לקצור את פירות הרחבתו של קניון שבעת הכוכבים".

"במגזר המלונאות רשמנו צמיחה בהכנסות וברווחים הודות להתייעלות שנקטנו ברשת ובזכות שיפור התפוסה ברשת רימונים", הוסיף נמרודי. "יחד עם זאת, בתחום האנרגיה נבע לחברה הפסד אשר השפיע על השורה התחתונה של החברה".

החברה פועלת במישרין ובאמצעות חברות מוחזקות בחמישה תחומי פעילות עיקריים: השכרת וניהול של נכסים מניבים בישראל ובחו"ל, יזום, ביצוע ומכירות של פרוייקטים בארץ ובחו"ל, החזקת רישיונות לחיפושי גז על פי חוק הנפט, שילוט חוצות מודפס ואלקטרוני ובעלות וניהול רשת של בתי מלון בישראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן