הכלב אכל לי את הכסף: התירוצים היצירתיים של מעלימי המס

"איני נוהג לרשום את ההכנסות המתקבלות במזומנים, אלא שם אותן מיד בכיסי, וזאת כדי שלא יגנבו לי את הכסף" – זהו רק אחד מהתירוצים ששמעו אנשי מס הכנסה בביקורת שערכה בשבוע שעבר רשות המסים באחד הפאבים באשדוד, במהלכה התברר כי הכנסות בסך 400 שקל עשו את דרכן לכיסו של בעל העסק ולא נרשמו בקופה. 

הביקורת נערכה ביום רביעי האחרון, כחלק ממבצע ביקורות בעסקים באשקלון ובאשדוד, שערך משרד מס הכנסה אשקלון, תוך התמקדות בעסקים מענפי המסחר והשירותים, הפעילים בשעות הערב והלילה. במבצע זה נערכו גם ביקורות בדוכנים בפסטיבל 'בריזה'.

ב-15% מ-47 העסקים שנבדקו באותו ערב, התגלה כי בעלי העסקים לא רשמו את כל הכנסותיהם. הגדילו לעשות שני בעלי דוכנים בפסטיבל 'בריזה', שנמלטו ממתחם הפסטיבל כשהבשורה על עובדי מס הכנסה באזור הגיעה לאוזניהם. השניים נסו על נפשם תוך שהם משאירים מאחוריהם את הדוכנים ותכולתם. בעת מנוסתם, ככל הנראה "שכחו" השניים כי פרטיהם ידועים לרשות המסים והם צפויים לביקור נוסף של מבקרי מס הכנסה.

צילום: IngImages ASAP

"רק עכשיו יצאתי מהבית ולא הספקתי לרשום את הנסיעות", טען נהג מונית מאשקלון, שנתפס כשאינו רושם הכנסות כאשר בשעת ערב מאוחרת עלו זוג מבקרים למונית לנסיעת ביקורת. הם הבחינו כי הנהג אינו רושם את הנסיעות ואם לא די בכך – הקופה הייתה עדיין סגורה וטרם הופעלה.

במקרה אחר, הוביל מידע שהתקבל במשרד לביקורת במזנון באשקלון, ממנה עלה כי בעל המזנון כלל אינו רושם את הכנסותיו. בעל העסק טען כי יש לו פטור אך הוא אינו יודע היכן המכתב של הפטור.

המבצעים נערכו כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן