הכל נשאר במשפחה: כך תשרדו בעבודה עם הקרובים

חשבתם שאירועים משפחתיים הם אתגר? תנסו לעבוד עם הקרובים שלכם. תארו לעצמיכם מצב בו אתם ובני משפחתכם נמצאים באותו מקום 8-9 שעות ביום, במשך 5-6 ימים בשבוע, תוך כדי שאתם מנהלים עסק שאמור לפרנס אתכם. נשמע קשה? לפעמים. אך אם תקפידו על מספר כללים בסיסיים, תוכלו להפוך את הזמן הזה לנסבל ואפילו מהנה.

1. בחנו היטב את מערכות היחסים במשפחה – רגע לפני שאתם מחליטים להצטרף לעסק המשפחתי, התבוננו במראה ובחנו היטב את האופימ שלכם ואת מערכות היחסים עם בני המשפחה. אם אתם נוהגים לעזוב את שולחן הארוחה המשפחתית עוד בטרם הגישו את הקינוח מפני שאינכם יכולים לסבול את השהות הארוכה מדי בקרב ההורים, האחים או הדודים, כדאי שתשקלו שוב את השתלבותכם במקום עבודה בו תאלצו לסבול את נוכחותם יום יום. אם אתם לא מסוגלים לצאת מויכוחים עם הקרובים בצורה עניינית ונעימה, עדיף שתצמצמו את המפגשים עימם ותשאירו אותם מחוץ לשעות העבודה.

2. השאירו את העבודה במשרד – נכון, בימים בהם המדיה החברתית ואצמעי התקשורת הדיגיטליים האחרים לא יוצאים לנו מהחיים, מדובר במשימה מאוד מאתגרת. אך אם אתם רוצים לשמור על יחסים בריאים עם בני המשפחה, מוטב שאת העניינים המקצועיים שביניכם תשאירו במשרד. אל תתנו לויכוחים העסקיים להשתלט על זמן האיכות שלכם, הקפידו ליצור סיטואציות בהם תוכלו לחלוק עימם מחשבות ודעות גם בתחומים אחרים. אם קשה לכם מדי לעשות זאת סביב השולחן, צאו החוצה. גירויים חיצוניים יסיחו את דעתכם ויצרו עבורכם נושאי שיחה אחרים. בינינו, תמיד אפשר למצוא סיבות שלא קשורות לעבודה להיווכח עליהם עם ההורים או האחים.

אתגר לא קל הטומן בחובו גם הנאה – עסק משפחתי | צילום: Ingimage/ASAP

3. שמרו על עצמאות – גם אם אתם חולקים משרד עם בני המשפחה, אין זה אומר שעליכם לבלות איתם את כל שעות היום. צאו להפסקת צהריים מחוץ למקום העבודה והזמינו חבר או חברה להצטרף. תמיד טוב שיש מישהו חיצוני להתלונן ולקטר בפניו וגם לחלוק איתו את האנקדוטות המצחיקות של היום. אם אתם עובדים עם בן או בת הזוג, עצה זו היא חשובה במיוחד. זכרו שלבלות 24 שעות במחיצת אדם אחד יכול להיות מעיק ומזיק. מלבד זאת, תמיד טוב להשאיר קצת מקום לגעגוע.

4. הימנעו מאפליות על רקע קירבה משפחתית – במקום בו שני בני משפחה עובדים ביחד, שאר העובדים תמיד יחפשו סיבות להאשים אותם בחוסר הוגנות כלפי אחרים. אם אתם נמצאים בעמדה בכירה, הקפידו לתמרץ ולתגמל את העובדים בהתאם לכישורים ולביצועים שלהם. אף סיבה אחרת לא תתקבל כלגיטימית. זכרו שההחטות שאתם מקבלים תמיד ישפיעו על המוטיבציה של העובדים ולמעשה על התוצאות של החברה. אף אחד לא יסכים לוותר לכם אם תתנו הקלות שונות לבני משפחה רק בגלל הקירבה ביניכם. הבהירו זאת להם ולכל שאר העובדים.

אין מה לעשות, העבודה עם בני משפחה תמיד תהיה מאתגרת, אך אם תפעלו נכון, תראו שיש לכך גם יתרונות. השילוב המיוחד בין הקשר המקצועי לקשר המשפחתי שלכם יכול ליצור דינמיקה מאוד מעניינת ומפרה עבור שני הצדדים. אם בכירי המשק יכולים לעשות את זה, אין סיבה שאתם לא תצליחו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן