הכל תלוי בעניבה: יזם האופנה בן ה-11 שמשגע את ארה"ב

כשמסתכלים על הקריירה הקצרה אך עמוסת הפוטנציאל של מוזיאה ברידג'ס, ניתן לנחש שהבחור הצעיר הזה ממהר לאנשהו. מוזיאה, שנולד וגדל בממפיס, טנסי, מפלס לעצמו דרך בעולם האופנה, עניבת פרפר אחת אחרי השנייה.

ברידג'ס, שמעדיף להיקרא מו, מעצב ותופר בעצמו עניבות מאז שסבתו לימדה אותו כיצד, כשהיה בן 9 בלבד. כמו כל היזמים, הרעיונות שלו למוצר עלו ממחסור שהוא ראה בשוק. "הייתי בחור צעיר ומטופח, ולא יכולתי למצוא אף עניבת פרפר אחרת בשוק שממש אהבתי", אמר בראיון לפוקס ניוז. "אז רציתי להקים עסק משלי של עניבות פרפר, ופניתי לסבתי, שתופרת כבר 80 שנה".

"אתה לא צריך לחכות עד שתתבגר", אמר לו אמו, טראמיקה מוריס. "אם יש לך חלום ויש לך תשוקה, לך על זה". וברידג'ס הקשיב.

ברידג'ס בוחר את הבדים של העניבות בעצמו, והוא בררן למדי בכל הנוגע לעיצובים. העיצובים שלו נעים מעניבה מנוקדת קלאסית ועד לעניבות עם סמלי קבוצות ספורט. הוא הרוויח עד כה 30 אלף דולר מהעסק שלו, אותו הוא מפעיל באמצעות עמוד באתר המכירות למעצבים Etsy.


מו ברידג'ס | צילום: www.Mosbowsmemphis.com

אך ברידג'ס מושך תשומת לב גם מצד רשתות הקמעונות. לפי האתר שלו, העניבות שלו זמינו לרכישה בבוטיקים בטנסי, אלבמה, טקסס, לואיזיאנה, דרום קרוליינה וארקנסו. הוא זכה לאחרונה בפרסום כשכתבה אודותיו הופיעה במגזין O של אופרה ווינפרי.

ברידג'ס מגייס גם כספים לצדקה. "הכנתי עניבה שנקראת מלגת מו, ו-100% מההכנסות בגינה יופנו לסיוע לילדים שחסרים את האמצעים לצאת למחנות קיץ, משום שאני מרגיש שזה טוב לעזור לקהילה, וזה מה שאני עושה".

בנוגע לעתידו, אמר ברידג'ס לפורבס כי הוא מחפש להרחיב את ההיצע. "אני רואה את העניבות של בו מוסיפות עניבות רגילות ואביזרים נוספים לגברים", הוא כתב באי-מייל. "אני רוצה גם להרוויח מספיק כסף כדי להקים חברת ביגוד מגניבה לילדים, שמציעה בלייזרים ומכנסיים לילדים שאוהבים, כמוני, להיראות טוב. ראלף לורן החל למכור עניבות כשהיה בן 10, אז אני חושב שגם אני יכול להיות מאוד מפורסם. אמשיך לנהל את העסק שלי עד שאתבגר".

העלייה במסחר באינטרנט הביאה לפריחת דורות של אמנים ויזמים, שהפסיקו להזדקק לחסדיהן של החנויות. הם מגלים לא רק שהם יכולים להקים עסקים בעצמם, אלא גם להרוויח מהם בצורה יפה מאוד.

הקלות של הקמת עסק אינטרנטי דחפה את הדורות הצעירים, כמו גם ילדים עם הורים תומכים, להתחיל מוקדם כיזמים, ולהפוך את תחומי העניין שלהם לעסקים רווחיים. סיפור מוכר יותר של הצלחה הוא של מדיסון רובינסון בת ה-15 מטקסס, שהקימה את החברה "פיש פלופס". רובינסטון חצתה את רף מיליון דולר במכירות ומחפשת להרחיב את קו המוצרים שלה, שעה שהיא חותמת על הסכמים עם מייסי'ס.

האם ברידג'ס יגיע לציון דרך כלכלי דומה יום אחד? הוא ללא ספק נמצא על המסלול הנכון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן