הלגליזציה מתפשטת: עיריית מינכן אישרה להסתובב בעירום בעיר

במדינות שונות ברחבי העולם (לרבות בשלוש ממדינות ארה"ב) כבר אישרו באופן חוקי את השימוש במריחואנה. אך בעיריית מינכן, בירת חבל בוואריה שבגרמניה, החליטו לשבור טאבו לא פחות מרשים – ולאשר לתושבים להסתובב בערום מלא בשטחים ציבוריים שונים ברחבי העיר. האם מדובר בצעד ליברלי ומשוחרר ביחס לאישור השימוש בסמים קלים? לא בטוח, אך בינתיים נראה כי תושבי המחוז, אשר ידועים דווקא כשמרנים לא קטנים, מרוצים.

על פי הדיווח במגזין "the Atlantic Cities", עיריית מינכן אישרה 6 מתחמי ענק ברחבי העיר בהם יוכלו התושבים לפשוט את בגדיהם. מדובר במתחמים הנמצאים ממש במרכז העיר, כך שיהיו נגישים במיוחד לכלל התושבים. אמנם תופעת הנודיזם איזה תופעה חדשה, ובמדינות רבות נמצאים חופי רחצה מוגדרים בהם מתרחצים בערום – אך זו הפעם הראשונה בה מאשרת העירייה מתחמי עירום גדולים ופתוחים לעיני כל – ממש בלב הפארקים העירוניים.

לא במקרה, העם הגרמני זכה למוניטין של חובבי עירום מושבעים. בכל סאונה או חמאם טורקי ברחבי גרמניה סביר כי תיתקלו במקומיים אשר פושטים את בגד הים ונכנסים בעירום מלא, מבלי שהדבר יראה להם חריג כלל. ובנוסף לעירום, ישנו דבר נוסף אשר הגרמנים אוהבים במיוחד – וזו השמש. מיד כשיוצאת השמש ברחבי גרמניה – התושבים עוזבים הכל ויוצאים לפארקים בכדי להשתזף – ועדיף בכל חלקי הגוף.

בקרוב: במרכז העיר מינכן. חוף נודיסטים | צילום: מתוך ויקיפדיה

כך, ה"אובססיה לשיזוף" בשילוב הנוחות הרבה עם הערום המלא הובילו בכל יום שמש למספר רב של תושבים המתהלכים ערומים ברחבי העיר. למעשה, כמו שנטען בדיווח המקורי, מינכן "בסך הכל אישרה באופן חוקי את המצב הקיים בשטח כבר עשרות שנים". חופי רחצה בעירום קיימים בגרמניה כבר משנות ה-20 של המאה הקודמת, אך שטחים פתוחים ברחבי העיר – טרם.

"בעידן כל כך אוטומטי, בו הכל מערב מכונות וטכנולוגיה, בני האדם זקוקים למידה מסוימת של חזרה לטבע" נכתב בדיווח באתר ה"דיילי מייל" הבריטי. "קפיצה מהירה לפארק ושכיבה על הדשא בערום נחשבת בקרב התושבים כפורקן מצוין במהלך יום עבודה עמוס ולחוץ במיוחד".

המתחם הגדול ביותר אשר אושר באופן חוקי ממוקם, כאמור, ממש במרכז העיר, כ-2 דקות הליכה מכיכר העיר המרכזית, בפרק אשר נושא את השם "הגנים האנגליים". יש כאלו אשר סבורים כי מדובר בעקיצה קטנה אשר שולחים שלטונות גרמניה לעמיתיהם האנגלים, אשר נחשבים לשמרנים בהרבה ורחוקים שנות אור מאישור מתחמי עירום במרכז לונדון. כך או אחרת, אם בפעם הבאה שתבקרו במינכן תרצו גם אתם לפשוט את בגדיכם – חפשו את "הגנים האנגליים", או אחד מחמשת המתחמים האחרים הפזורים ברחבי העיר. החל מהשבוע, זה גם חוקי באופן מוחלט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן