המאבק מחריף: יפן ירתה על ספינות סיניות שהתקרבו לאיים

הסלמה במאבק הטריטוריאלי בין סין ליפן: ספינות של משמר החופים היפני ירו הלילה מתותחי מים אל עבר ספינות מסין ומטייוואן שהפליגו לעבר איי המריבה, שטח שיפן הגדירה כשלה. באזור התפתח קרב יריות ובסופו נסוגו הספינות הסיניות חזרה לשטח המדינה. לא דווח על נפגעים.

לדברי ראש הקבינט הבטחוני ביפן, אוסמו ג'קומורה, משמר החופים של המדינה ירה מים על הספינות הזרות על מנת לגרום להן לשנות את מסלולן. בכירי צבא ביפן הביעו חשש כי התקרית הימית האחרונה עלולה להביא להגברת המתח בין המדינות, אך הביעו תקווה כי בסופו של דבר המשבר ייפתר בדרכי שלום.  

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יחסי סין ויפן הדרדרו מאוד החודש מאז רכשה יפן איים לא מאויישים השוכנים בים הסיני. יפן קנתה את האיים מבעליהם הפרטיים, מהלך שהצית הפגנות אנטי יפניות בסין כולה. בעקבות ההפגנות הופסקה פעילותם של מספר מפעלים יפניים בסין. 

קרב היריות בין ספינות יפניות לספינות הסיניות הלילה | צילום: רויטרס

טייוואן אמנם שמרה עד עתה על יחסים ידידותיים עם יפן, אך מזה זמן מה נוצר בין המדינות ויכוח בנוגע לזכויות הדייג באזור איי דייאו. כמו סין, גם טייוואן טוענת כי לה זכויות היסטוריות על האיים. 

ההידרדרות ביחסי יפן וסין מגיעה בזמן בו מנהיגי שתי המדינות מתמודדים עם לחצים רבים מבית. ראש ממשלת יפן יושיקו נודה יתמודד בעוד מספר חודשים בבחירות ולכן הוא חושש שלא להראות חולשה מול עמדתה של סין בנושא האיים. מנגד, המפלגה הקומוניסטית בסין מתמודדת גם היא עם שינויים וממתינה למינויו של יו"ר חדש, נשיא סין המיועד, שי ג'ינפינג.

ביום חמישי צפויים חברי איגוד הסחר היפני-סיני, ביניהם מנכ"ל חברת טיוטה מוטורס להיפגש על מנת לדון בהמשך יחסי המסחר בין המדינות במפגש מיוחד בבייג'ין, שייערך לאחר שאירוע לציון 40 שנה ליחסים הדיפלומטיים בין יפן וסין בוטל עקב ההחרפה במאבק ביניהן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן