המאסטרים של הכסף: האנשים החזקים ביותר בעולם הפיננסים

מבנקאות לרכישות של חברות, וממסחר להשתלטות -אנשי הפיננסים האלו שולטים בעולם הכסף. מנהלי קרנות גידור, אילי הון של פריוואט אקוויטי והמלווים האלו שולטים בזרם של טריליוני דולרים בכלכלה הגלובלית ומשפיעים על כל אחד מאיתנו בדרך כזו או אחרת. כדי להרכיב את הרשימה, נבחרו אנשים שמנהלים את העסקים שלהם משני צדדי הפיננסים – גם רוכשים וגם מוכרים. בוול סטריט, הכסף מדבר, ולכן המועמדים נשפטו על פי ארבעה פקטורים: שווי הון, נכסים תחת ניהול או פיקוח, רשומות של שלוש שנים והשפעה על השווקים.

1. סטפן שוורצמן

קבוצת בלקסטון
עיר: ניו יורק
שווי: 10.2 מיליארד דולר
שווי נכסים שמפקח עליהם: 344 מיליארד דולר

אפילו לאחר עלייה חדה במחירי נכסים, ראש חברת הפריוואט אקוויטי הגדולה בעולם מוצא דרכים לשים כסף כדי לעבוד איתו, כולל חוזי נדל"ן בהודו לאחרונה, שם קבוצת בלקסטון מחזיקה כעת ב-2.8 מיליון מטר מרובע של חללים משרדיים בערים מרכזיות. "אם אנחנו מסיימים ברכישה יותר בפסגה, זה אף פעם לא מהנה כמו רכישה של הכל בתחתית", אומר שוורצמן. "מה שרלוונטי זה תמיד הביצועים שלכם יותר טוב מאחרים".

סטפן שוורצמן | צילום: Lishabai Yi

2. דיוויד טפר

אפלוסה מנג'מנט
עיר: מיאמי
שווי: 11.4 מיליארד דולר
שווי נכסים שמפקח עליהם: 18 מיליארד דולר

מנהל קרן הגידור האגדי חושב שהשווקים נרגעו בגלל המדיניות התמריצים הנרחבת יותר של סין. "עד כמה ששווקי אקוויטי נחשבים, זה שוק ערך הוגן ובמקום כל אירועים רעים כמו יציאה בריטית מהאיחוד או תוצאת בחירות מפתיעה – שהיא פחות המקרה כעת – אתם הולכים לקבל את שוק האקוויטי האמריקאי שהולך להישחק יותר", מציין טפר. "השאלה תהיה, באיזו נקודה שיעורי הריבית יעלו? אני חושב שהפד הולך להיות מאוד, מאוד סובלני, מאחר והתפיסה שלהם היא שהם לא יכולים הכיל אינפלמיה, אבל הרבה יותר קשה ליצור אינפלציה בעולם". טפר מוסיף להתייחס לפד ואומר "הם אמרו את זה מיליון פעם, אבל השוק אולי רק נראה כמכיר בכך שזה המקרה – שהם הולכים לתת לכמה דרגות של אינפלציה להגיע לפני שהם ינסו להרוג אותה".

3. ג'יימי דימון

ג'יי פי מורגן צ'ייס ושות'
עיר: ניו יורק
שווי: 700 מיליון דולר
שווי נכסים שמפקח עליהם: 2.4 טריליון דולר

כאיש עם המפתחות לבנק הגדול ביותר באמריקה, דימון מפקח על מוסד שמעביר 5 טריליון דולר ביום. ג'יי פי מורגן מנווט בתוך השווקים הגלובליים הלא יציבים, אבל דימון חושב באופן נרחב יותר על מדיניות רעה כמו מיסוי מיושן, אשר לדבריו יוצר סיכון למאזני הבנק שלו יותר מכל דבר אחר.

4. וורן באפט

ברקשיר האת'אוויי
עיר: אומהה
שווי: 58.5 מיליארד דולר
שווי נכסים שמפקח עליהם: 552 מיליארד דולר

העצה הטובה ביותר של באפט כיום לקוראי פורבס? "קראו את המשקיע הנבון", הוא אומר, ובמהלך ירידות בשווקים מרכזיים, קראו את זה שוב". באפט תומך כבר זמן רב בספרו של בנג'מין גרהאם על השקעות ערך. במכתב ההשקעות שלו עצמו לשנת 2016, באפט אמר לבעלי המניות של ברשיר האת'אוויי שהתינוקות שנולדים היום באמריקה הם "היבול בעל המזל הטוב ביותר בהיסטוריה".

וורן באפט | צילום: thinkstock

5. לורנס פינק

בלקרוק
עיר: ניו יורק
שווי: 550 מיליון דולר
שווי נכסים שמפקח עליהם: 4.6 טריליון דולר

כמנכ"ל חברת ניהול הנכסים הגדולה ביותר בעולם, פינק שלח בפברואר מכתב לכל מנכ"ל של חברה במדד ה-S&P 500 וקרא להם להפסיק לחשוב לטווח קצר ולפרסם תכניות אסטרטגיות שנתיות כקנה מידה למשקיעים.

6. קן גריפין

Citadel
עיר: שיקגו
שווי: 7.6 מיליארד דולר
שווי נכסים שמפקח עליהם: 25 מיליארד דולר

7. ג'פרי גונדלאך

Doubleline Capital
עיר: לוס אנג'לס
שווי: 1.4 מיליארד דולר
שווי נכסים שמפקח עליהם: 95 מיליארד דולר

ג'פרי גונדלאך | צילום: יוטיוב 

8. קארל איקאן

Icahn Enterprises
עיר: ניו יורק סיטי
שווי: 17.6 מיליארד דולר
שווי נכסים שמפקח עליהם: 42 מיליארד דולר

9. לויד בלנקפיין

גולדמן זאקס
עיר: ניו יורק
שווי: 700 מיליון דולר
שווי נכסים שמפקח עליהם: 878 מיליארד דולר

10. ג'ורג' סורוס

סורוס פאנד מנג'מנט
עיר: קאטונה, ניו יורק
שווי: 24.9 מיליארד דולר
שווי נכסים שמפקח עליהם: 29 מיליארד דולר

לרשימה המלאה של אנשי הפיננסים החזקים בעולם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן