המדינה עירערה על אישור בית הדין לעבודה להמשיך בשביתת האחיות

המאבק בין משרד האוצר ובין הסתדרות האחיות נמשך: הבוקר הגישה פרקליטות המדינה ערעור על החלטת בית הדין לעבודה שלא להוציא צווי מניעה לאחיות השובתות זה היום האחד עשר. טרם נקבע מועד לדיון בערעור בבית הדין הארצי לעבודה. 

ביום שלישי דחה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב את בקשת המדינה להוציא צווי מניעה לאחיות השובתות. השופטת לקסר פסקה כי המידתיות בה ננקטו הצעדים מצד האחיות סבירה, ומנגד התחייבו האחיות שלא להחריף את השביתה מעבר למתכונת שבת.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לקסר דחתה את טענת המדינה לפיה לא ניתן לקיים משא ומתן ולשבות בזמן בחירות וקבעה כי לטענה זו אין אחיזה "בחוק ובדין". לקסר הוסיפה כי הזכות לשבות ולנקוט בצעדים ארגוניים שרירה וקיימת גם בתקופת בחירות.

מחאת האחיות

מוקדם יותר השבוע אמרה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן כי מדובר בימים עצובים. "ניצלו את האחיות. חושבים שאם אנחנו דואגות ומסורות אז אפשר לרמוס אותנו. זה לא רק הפער המספרי אלא גם תנאי העבודה. האוצר הציע לנו 425 שקלים תוספת ל-4 שנים. שיקחו את התוספת הזו כדמי חנוכה"

עו"ד קובי אמסלם, הממונה על השכר באוצר אמר בתגובה לדבריה כי "התוספת שהצענו היא לא דמי חנוכה, הצענו הצעה רצינית למרות העיתוי של ערב בחירות. לצערי היא נדחתה. השכר הממוצע של אחות עומד על 16,500 שקלים בחודש ברוטו עבור 40 שעות עבודה בשבוע".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן