המהלך הבא של סמסונג: מנסה להשתלט על הספקים של אפל

הקרב הבא בין אפל וסמסונג אינו מתרחש בין כותלי בית המשפט אלא בתוך המפעלים הטכנולוגיים. אחרי קרב משפטי ארוך ומסובך בין שתי ענקיות הטכנולוגיה, מגיע קרב השליטה בין השתיים על היצרניות הקטנות. בניסיון להשתלט על שוק הסמארטפונים המגלגל 253 מיליארד דולר בשנה, מנסה כל אחת מהחברות להתשלט על יצרני המרכיבים של המכשירים החכמים. 

הניסיון של סמסונג להשתלט על יצרני המרכיבים החיצוניים של אפל עלול לפגוע קשות בחברה האמריקאיות, היות שהיא נמצאת בעיצומו של הליך הפיתוח של הגירסה הבאה של האייפון וכן של פיתוח מכשיר הסמארטפון הזול עבור השווקים המתפתחים כגון סין. אם תוכניתה של סמסונג תצליח היא עלולה ליצור צוואר בקבוק בשרשרת הייצור של אפל ולגרום לעיכוב בהשקת המכשירים החדשים של החברה. 

חטיבת הייצור הענקית של סמסונג היוותה יתרון עצום עבורה במלחמה נגד אפל. החטיבה מספקת את מרבית מרכיבי המכשירים של החברה הקוריאנית, החל בכרטיסי זיכרון, דרך מעבדים ועד לסוללות חזקות וחוזכות באנרגיה. כעת, במטרה להשתלט על שני קצוות השוק, הזול והיוקרתי היא מנסה לתפוס פיקוד גם על מספר חברות ייצור קטנות. 

צילום: רויטרס

"המנצחת בקרב הבא בין החברות תהיה זו שתגיע למרכיבים הטובים ביותר בשוק ותצליח לייצר אותם בכמויות מסחריות", מסביר האנליסט ליסאן טי. ההערכה זו היא שהוציאה את סמסונג למסע חיפושים אינטנסיבי אחר היצרניות הטובות ביותר בשוק. 

במסגרת מסע הציד, סמסונג כבר פנתה לשותפתה היפנית של אפל שארפ וכן ליצרנית הרכיבים הזולים הקוריאנית SK הינקס המייצרת כעת עבור המתחרה האמריקאית. זו היא אינה הפעם הראשונה שסמסונג מתחברת לשארפ. בשנה שעברה הזמינה החברה משארפ מסכים LCD עבור ליין מוצרי הגלקסי שלה. 

בנוסף סמסונג גם נעזרת בשירותי חברת קוואלקום לייצור שבבים עבור מכשיר הגלקסי S החדש שלה שיצא לשוק בחודש שעבר. מדובר בספקית מרכיבים מרכזית נוספת של אפל. חברות נוספות שמספקות מרכיבים עבור שתי המתחרות: טושיבה, סוני ובוש. 

בשוק הסלולר הדינאמי קיים צורך מתמיד בשדרוג המרכיבים של מכשירי הסמארפון. נכון להיום, 80% מההכנסות עבור רכיבים של מכשירי הגלקסי חוזרות ישירות אל סמסונג, היות ואת רובם היא מייצרת בעצמה. אולם, הגדלת רשת הספקים החיצונית שלה, עשויה להעניק לה את הנוק אאוט שהיא זקוקה לו על מנת להביס את אפל בקרב הבא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן