המודיעין האמריקאי אולץ לחשוף: המילים המחשידות בגוגל ובפייסבוק

צייצתם בטוויטר בזמן האחרון משהו על עננים, בשר חזיר, אימונים או אפילו מקסיקו? יכול להיות שנכנסתם לרשימת הפיקוח של המחלקה לביטחון לאומי של ארה"ב. בדיווח שהופיע באתר "דיילי מייל" הבריטי, סופר כי המחלקה לביטחון לאומי אולצה לחשוף את רשימת מילות וביטויי המפתח בהם היא משתמשת בכדי לנטר אתרי רשתות חברתיות שונים. הרשימה מספקת הצצה אל מה שהמחלקה לביטחון לאומי מתארת כ"סימנים לטרור או איום אחר כנגד ארה"ב".

הרשימה הועלתה על ידי המרכז לפרטיות המידע האלקטרוני, שהגיש בקשה בטרם תביעה תחת חוק חופש המידע, לחשיפת המסמכים. המסמכים הם חלק מהסקירה בה משתמשים העובדים במטה המבצעים הארצי, המתדרך את העובדים לזהות "דיווחים תקשורתיים המשתקפים לרעה על המחלקה, ולפעול בתגובה".

המידע זורה אור חדש על האופן בו גורמים ממשלתיים מונחים לפטרל ברחבי האינטרנט בחיפוש אחר איומים מבית ומבחוץ. המאמר של ה"דיילי מייל" ציין כי המרכז לפרטיות המידע כתב לתת-תיאר את בחירת המילים שבמסמך כ"נרחבת, מעורפלת ודו-משמעית".

מה שלא הוסגר הוא כיצד השיגה הסוכנות גישה לאותם מנועי חיפוש ורשתות חברתיות בניטורה אחר מילות מפתח ספציפיות. הניחוש שלי הוא שיש למל"ל "סידור מיוחד" עם חברות כמו גוגל, פייסבוק, מייקרוסופט, יאהו וטוויטר, בכדי להחזיק בגישה ישירה לממשקי תיכנות – יישומים בצורה מאובטחת. גישה כזאת תאפשר שימוש בטכנולוגיות-ענן לנטר את הזרם היומי של מדיה חברתית ופעילות חיפוש בזמן אמת, או משהו קרוב לזה.

הייתי שמח ללמוד עוד על הטכנולוגיות בהן השתמשו להשגת הניטור החברתי/רשתי הזה. האפליקציות לניטור טרנדים וסטטיות חברתית הופכים מרתקים כשהם מוחלים על מגזרים תעשייתיים אחרים. בהתחשב בהיקף הניטור, די בטוח שגם הכתבה הזאת ממש קופצת לרדאר של המל"ל – אז אתם שם, תרגישו חופשיים להשאיר לי תגובה עם תובנה כלשהי.

רשימת המילים המלאה:
למעלה: רשימת מילות המפתח בתחום ביטחון הפנים
למעלה: רשימת מילות המפתח בתחום חומרים מסוכנים והאיום הגרעיני
למעלה: רשימת מילות המפתח בתחום איומים בריאותיים וביולוגיים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן