המונופול של אפל בסכנה: אנדרואיד נוגסת בשוק הפרסום בסמארטפון

עוד מכה לאפל: עולם הפרסומות של שוק הסלולר אמנם עדיין נשלט בסוף הרבעון השלישי של בידי החברה כשמחירי הפרסומות ל-iOS נותרו הגבוהות ביותר אך מערכת ההפעלה אנדרואיד ממשיכה לצמצם פערים במהירות, כך על פי דו"ח של חברת הסטארט-אם MoPub, המסכם את ההכנסות מפרסומות למערכות ההפעלה השונות בשוק הסלולר ברבעון השלישי השנה.

בחודש ספטמבר, הפרסומות באייפון ובאייפד מניבות רווח של 0.72 דולר לפי מדד eCPM, המדד המקובל לבחינת האפקטיביות של הפרסומות – כאשר מדובר בעלייה של 2 סנט מאז חודש יולי. מנגד, אנדרואיד המדד ה-eCPM מצביע על עלייה משמעותית באפקטיביות הפרסומית במערכת האנדרואיד כאשר הוא עלה בספטמבר מ-0.34 דולר ל-0.43 דולר, עלייה של 26%.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לאפקיטיביות של הפרסומות יש השלכות רבות והעלייה החדה ב-eCPM של שוק האנדרואיד מלמדת על תהליך בו יותר ויותר צרכנים נחפשים לפרסומות דרך מערכת ההפעלה של גוגל, דבר ההופך את מחירי הפרסום בה ליקרים יותר. "הממצאים מראים כי שוק האנדרואיד מתחיל להתבגר", אומר מנהל השיווק של MoPub, אליין סזו.

הפרסום בסמארטפון עובד – אנדרואיד של גוגל | צילום: רויטרס

בתוך מערכת ה-iOS, מחירי הפרסומות של האייפד עלו ב-7% ברבעון השלישי בעוד מחירי הפרסום באייפון נותרו ללא שינוי מהותי עם תוספת של סנט אחד. אצל המתחרה הסיפור שונה לחלוטין: מחירי הפרסומות במכשירי הסלולר המופעלים על ידי מערכת האנדרואיד זינק המחיר ב-26% במהלך רבעון אחד, ומחירי הטאבלט המופעלים על ידי אנדרואיד קפצו ב-30%. סזו מאמין כי המצב אפילו גרוע יותר והעלייה של 7% במחירי האייפד אינם מצביעים על השגרה השוטפת אלא נובעים מההכרזה על אייפד חדש.

הביקוש לפרסום באייפון עדיין גדול יותר ממכשירי האנרואיד השונים אך המגמה שעולה מהמדדים השונים של החברה ברורים – הפרסום באנדרואיד נוגס בנתח השוק של ה-iOS ונראה כי המילה האחרונה בקרב בין שתי מערכות ההפעלה טרם נאמרה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן