המחאה חוזרת: היום – הפגנה בת"א ומאהל מחאה מול ביתו של לפיד

הארגונים החברתיים מבקשים להחזיר את המחאה נגד התקציב לרחוב. מספר אירועים בפייסבוק קוראים לציבור לצאת להפגנות ברחבי המדינה, כשהמוקד המרכזי הוא שוב כיכר הבימה בתל אביב. לארגונים החברתיים מצטרפים פוליטיקאים ואישי ציבור, ביניהם סתיו שפיר, איציק שמולי ואלדד יניב.

ההפגנה הראשונה מתוכננת להערב בכיכר הבימה.  את האירוע בפייסבוק יזמו הצלם אייל ורשבסקי ואשת התקשורת לארה רוטר. "בישראל 2013, נלקחת מאתנו האפשרות לנהל חיים מספקים ומפתחים, כי אנחנו עסוקים בהישרדות", כתבה רוטר בפייסבוק.

בנוסף בשעה 20:00 מתוכננת צעדה ממרכז שוסטר ברמת אביב לכיוון ביתו של שר האוצר יאיר לפיד, שם מתוכנן לקום מאהל מחאה. מארגני האירוע הם הקבוצות "לא נחמדים" ו"המעברה". נכון לעכשיו, בכל אחד מהאירועים הללו אישרו את השתתפותם מאות בודדות של אנשים. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אולם ההפגנה המרכזית צפויה להתקיים במוצאי שבת הקרובה בשעה 20:30 בערב בכיכר הבימה. את האירוע בפייסבוק תחת הכותרת "יאללה לרחובות קחו מהטייקונים ולא מאיתנו" יזמו 11 פעילים חברתיים, בהם אלון לי גרין וליאת בירון. נכון לעכשיו אישרו למעלה מ-2,600 אנשים את השתתפותם. 

מחאת האוהלים 2011 | צילום: רויטרס

לקריאתם של הארגונים החברתיים הצטרף גם אלדד יניב שרץ לכנסת בבחירות האחרונות כראש מפלגת "ארץ חדשה". בסטטוס שפרסם אתמול בפייסבוק פנה יניב באופן ישיר ליאיר לפיד ואמר: "העם יצר אותך באהבתו. העם בנה אותך. העם הקשיב לך ועכשיו, משהעם מבין שאתה יודע ללטף במילים, ורק מילים, הגיע הזמן ללמד אותך מה אתה באמת".

יניב קרא לציבור "לקחת ללפיד את הלייק" ואמר: "זה מה שהעם צריך להגיד לך. אתה עכשיו עומד על 200 אלף לייקים, מחר אתה תהיה על 100 אלף ובעוד שבוע אתה תישאר עם אותם 1000 "חברים" כמוסים שלך. אלו שרוצים אותך שוחט אותנו, רומס אותנו ומרומם אותם".

גם חברת הכנסת סתיו שפיר ממפלגת העבודה הביעה את מחאתה על הגזירות. בסטטוס שכתבה בפייסבוק נאמר: "יאיר לפיד הגיע למחאה עם שלטי "איפה הכסף", ובסופה החליט למצוא אותו דווקא בכיסם של המפגינים. בכיס של מעמד הביניים והשכבות החלשות, בכיס של האדם העובד. תקווה? ממש לא. בושה".

ח"כ איציק שמולי ממפלגת העבודה הוסיף: "לפיד של 2013 הוא מודל משוכלל יותר של נתניהו מ-2003. מי ששאל איפה הכסף והציב קווים אדומים למדיניות הזו הפך להיות קבלן הביצוע וחזר אלינו תוך ימים ספורים עם תכנית גרועה יותר מזו שבגללה הלכנו לבחירות. האדם העובד אכן נמצא במרכז- במרכז המטרה! כל משפחה ממעמד הביניים תשלם 8,500 שקל בשנה – הנה הכסף!".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן