המחאה מגיעה לעזריאלי: "חייבים לשים סוף לשלטון הטייקונים"

לאחר שספגו ביקורת על העברת הקמת מאהל חדש באזור לא מרכזי בתל אביב, מודיעים מנהיגי המחאה החברתית על כוונתם לערוך מחר עצרת מול מגדלי עזריאלי בעיר. מגדלי עזריאלי משמשים כמטה עבור מספר רב של חברות מובילות במשק הישראלי. 

המפגינים דורשים מהממשלה לבטל את הריכוזיות במשק ולהוזיל יוקר המחיה במדינה. באתר הפייסבוק של ההפגנה המתוכננת נרשם כי "ביום רביעי מתכוננים לשים פוקוס כלכלי על המחאה, טייקונים ובנקים תחילה".  לטענת מארגני האירוע, "מחיקת מעמד הביניים, יוקר המחיה המטורף, המסים העקיפים המטורפים והירידה הדרסטית בהכנסות המדינה ממסים ובעקבות כך בהוצאותיה על האזרח מקורם בהשתלטות הריכוזית והצולבת של הטייקונים על הכלכלה בחסות השלטון".

מאחורי האירוע עומד ארגון "ר' זה רווחה" שפרסם בעמוד האירוע גם את דרישותיו מהממשלה, הכוללות בין היתר: יצירת 200 אלף מקומות עבודה חדשים, הורדת יוקר המחיה בשיעור של 10%-20%, העלאת השכר במשק ב-10% ותגבור משקי הבית בשיעור דומה. 

בנוסף להפגנה מחר, מתכננים מנהיגי המחאה החברתית להחרים את אירועי לילה לבן בתל אביב המתוכננים ליום חמישי הקרוב. במקום אירועי התרבות שמארגנת העירייה באותו יום, מתוכננים מספר אירועי מחאה אלטרנטיביים ברחבי העיר. מספר אמנים ואנשי רוח כבר הביעו את תמיכתם והודיעו כי יצטרפו לאירועים האלטרנטיביים, ביניהם: להקת הג'ירפות, הסופר אתגר קרת, הזמר יהלי סובול והסופרת אורלי קסטל-בלום. האמנים מוחים על האלימות שהפגינה משטרת ישראל כלפי המפגינים באירועי המחאה בסוף השבוע האחרון. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן