המטוס המלזי מטיל אימה ברחבי העולם: בוטלו הטיסות לישראל

אמש, פרסם מנהל התעופה הפדרלי האמריקאי הודעה לטייסים לפיה, חל איסור על טיסות אמריקאיות להתקרב למרחב האווירי בישראל למשך תקופה של 24 שעות. ההודעה פורסמה לאחר שנחת טיל כק"מ וחצי משדה התעופה בן גוריון אתמול. טיסות רבות בוטלו או הוסטו ממסלולן מה שהותיר נוסעים רבים בבעיה.

באתר של חברת התעופה האמריקאית 'דלתא' הודיעו: "דלתא השעתה את טיסותיה מנמל התעופה בן גוריון ואליו עד להודעה חדשה. דלתא, בתיאום עם מנהל התעופה הפדרלי, נוקטת בצעדים אלו על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של הלקוחות והעובדים שלנו". טיסה 468 ששהתה באוויר בזמן שנורה הטיל אל עבר העיר יהוד, הוסטה לפריז.

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

חברות תעופה וסוכנויות רבות ברחבי העולם נוקטות בצעדים דומים – גם המטוסים הרוסיים שהיו בדרכם לתל אביב ביצעו פניית פרסה. חברות התעופה לופטהנזה, KLM טורקיש איירליינס ואייר פרנס השעו את הטיסות לישראל, עד להודעה חדשה בשל המצב הביטחוני.

לא הצליחה ליירט את הפחד. כיפת ברזל | צילום:רויטרס

האירוע מגיע בתזמון שאין כמותו, שכן העולם עוד לא הספיק להירגע מהחרדה שתקפה אותו לאחר שיורט ביום חמישי האחרון מטוס נוסעים מלזי במרחב האווירי של אוקראינה. הפלת המטוס המלזי גרמה ל-298 הרוגים חפים מפשע, ביניהם מספר גדול של אזרחים אירופאיים. ממצאי החקירה, שעדיין נמשכת, מצביעים על כך שטילי קרקע-אוויר מסוגלים לפגוע במטוסי נוסעים גדולים המשייטים בגובה של למעלה מ-30,000 מטר. כתוצאה מכך הבטיחות במרחב האווירי של בחלקים מהמזרח התיכון ומזרח אירופה היא אינה וודאית, וחברות התעופה מעדיפות לא לקחת סיכונים מיותרים.

רשות התעופה הפדרלית האמריקאית הבטיחה לעדכן הודעתה תוך 24 שעות והיא עשויה להקל ההגבלות בתום חלון הזדמנויות זה. עם זאת, כל עוד מבצע 'צוק איתן' ימשיך להסלים והמרחב האווירי של נמל התעופה בן גוריון ימצא תחת איום, לא יהיה פשוט לצאת או להיכנס לישראל דרך האוויר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן