המיזוג בין דש למיטב: 190 עובדים יעזבו, שכר הנותרים יועלה

בתי ההשקעות דש ומיטב מתקרבים להשלמת המיזוג, וצפויים להשלימו בימים הקרובים. לצד שינויים בתנאי שכר העובדים, קביעת שכר מינימום לעובדי החברה והעלאת שכר לדרגים הנמוכים, עזבו את החברה במהלך המיזוג כ-190 עובדים. על פי החברה, 80 מהם פוטרו ושאר הצמצום נבע מעזיבה טבעית.

בית ההשקעות הממוזג יעסיק כ-680 עובדים, כמחציתם עובדי דש לשעבר וכמחציתם עובדי מיטב לשעבר. מספר זה אינו כולל את עובדי סוכנויות הביטוח של הקבוצה, הנמצאות בבעלות חלקית ושבשורותיהן לא צפויים שינויים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

החברה הודיעה כי תנהיג מדרג שכר חדש, הכולל הפחתה בשיעור ממוצע של כ-20% בשכר הבכירים, לצד העלאת שכר של עד 10% לדרגים הנמוכים וקביעת שכר מינימום לעובדי החברה, הגבוה בכ-25% משכר המינימום במשק כיום.


מנכ"ל החברה הממוזגת אילן רביב | צילום: ישראל הדרי, יח"צ

במסגרת מהלך הפחתת השכר, הודיעו אלי ברקת (יו"ר הקבוצה), צבי סטפק (יו"ר בית ההשקעות) ואבנר סטפק (סגן יו"ר הקבוצה) על הפחתת כ-20% מעלות העסקתם באופן יזום. עלות העסקתו של המנכ"ל הנכנס אילן רביב בחברה נמוכה בכ-15% מעלות העסקתו במיטב. בנוסף, הסכימו כ-40 מנהלים להפחתת שכר של כ-20% בממוצע. עלות השכר הממוצעת של המנהלים טרם ההפחתה היתה כ-750 אלף שקל בשנה.

כחלק מהצעדים לצמצום פערי השכר בבית ההשקעות, יבוצע מהלך חד פעמי של העלאת שכר, במסגרתו כל העובדים במשרה מלאה, ששכרם החודשי הכולל ברוטו עד 8,000 שקל, ייהנו מתוספת שכר של 5%-10%.

אילן רביב, המנכ"ל המיועד של מיטב-דש, אמר: "המהלכים שננקטו יובילו להקטנת פערי השכר בחברה, ומשקפים את ראיית העולם החברתית שלנו. אני מאמין שיצירת חברה שוויונית יותר תועיל ללקוחותינו, לעובדינו ולבעלי המניות".

לעובדים שיסיימו את עבודתם במיטב או בדש יוצעו תנאי פרישה משופרים, הכוללים מענקים תלויי ותק וליווי מקצועי בחיפוש עבודה חדשה. כחלק מהליווי שמעניק הגוף הממוזג לעובדים הפורשים, בוצעו פניות למחלקות משאבי אנוש בגופים פיננסיים גדולים, כדי לסייע לאותם עובדים באיתור מקום עבודה חלופי במקצועם.

הסכם המיזוג בין החברות נחתם בחודש מאי האחרון. בית ההשקעות הממוזג צפוי להיות השני בגודלו בשוק הישראלי, ולנהל נכסים בהיקף של למעלה מ-100 מיליארד שקל בקרנות נאמנות, קופות גמל, קרנות פנסיה, תיקים מנוהלים ותעודות סל. כמו כן, בית ההשקעות הממוזג צפוי לפעול באמצעות חברות בנות בתחומים שונים, בהם: ברוקראז', ניהול סיכונים, ניהול תוכניות אופציות לעובדים, מכללה ללימודי שוק ההון ועוד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן