המיליארדרים עם רומני – אבל הסלבריטאים עם אובמה

נכון לעכשיו, לא פחות מ-32 מיליארדרים מגבים את המירוץ של מיט רומני לנשיאות ארה"ב בסוף השנה – לאחר סבב תרומות מוצלח וסוחף-עשירים במיוחד. זה כולל, כמובן, גם את האיש העשיר ביותר בלאס-וגאס – שלדון אדלסון, שתרם 10 מיליון דולר ומבטיח לתרום עוד.

הנשיא המכהן, לעומתו, לא יכול לזקוף לזכותו סוללה כזו של איילי הון; למעשה, יש רק נציג אחד ויחיד מרשימת '400 עשירי אמריקה' של פורבס שנרתם כלכלית לקמפיין של אובמה להיבחר מחדש – וזה אך הולם כי האחד הזה אינו אלא סטיבן שפילברג, העשיר בבמאי הוליווד, שתרם 100,000$ מתוך הונו בן 3 מיליארדי הדולרים. אז אומנם אובמה לא יכול לסמוך על עשירי המדינה שיעמדו לצידו, אבל כשזה מגיע להוליווד, ובכלל למפורסמים ונוצצים – הוא יותר ממסודר. 

הינה, למשל, ביום חמישי האחרון הוא כיבד בנוכחותו אירוע גיוס לקמפיין בדירתה של כוכבת 'סקס והעיר הגדולה' לשעבר שרה ג'סיקה פארקר, בדירתה בווסט ווילג' במנהטן, עם לא פחות מעורכת 'ווג' אנה ווינטור על תקן המארחת. ווינטור המשפיעה, ילידת בריטניה, היא אחת מבנות הברית החזקות ביותר שאפשר למנות בקרב האליטה הכלכלית של מנהטן. עד עתה היא גייסה עבור אובמה כחצי מיליון דולר מתוך חוג מכריה העשיר והמפורסם.    גדול התורמים בהוליווד. ג'פרי קצנברג | צילום: רויטרס
בהוליווד עצמה, התורם הבכיר ביותר של אובמה הוא גם שם גדול – ג'פרי קצנברג, הליברל הנצחי ויו"ר אולפני 'דרימוורקס' הטיטאניים. קצנברג תרם עד עתה לא פחות מ-2 מיליון דולר לקמפיין.
עוד בלטו לאחרונה ברשימת התומכים המגוייסים של אובמה: הקומיקאים ביל מאהר וצ'לסי הנדלר, יוצר 'אבודים' ג'יי.ג'יי אברמס, מפיק-העל הארווי וויינסטיין, הבמאי החשוב ספייק לי, כוכבת 'עקרות בית נואשות' אווה לונגוריה וארי עמנואל (אחיו של רם עמנואל והאיש עליו התבססה דמותו של ארי גולד ב'הפמליה'). חלקם, כמו לונגוריה ולי, הגדילו לעשות ותרמו או גייסו סכומים של קרוב לחצי מיליון דולר.    תורמת ומגייסת. אווה לונגוריה | צילום: רויטרס
זה כנראה לא מתקרב לסכומים של רומני, אבל אולי לפי תוצאות הבחירות נוכל לדעת – כמה באמת שווה כל הפרופיל הציבורי הגבוה הזה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן