המיליארדר המבוגר בעולם נפטר בגיל 101

מה יותר מרשים – לצבור הון בן 4 מיליארדי דולרים, או לחיות עד גיל 101? וולטר הייפנר היה האיש החי היחיד בעולם שהצליח לעשות את שניהם – אבל לא עוד: בשבוע שעבר נפטר המיליארדר המבוגר בעולם, והיחיד שעבר את שנתו ה-100 ברשימת המיליארדרים של פורבס.

הייפנר, לפני כעשור | צילום: רויטרס

הונו של וולטר, אזרח שוויצרי, הוערך לפני מותו בשווי נטו של 4.3 מיליארד דולר, מה שמיקם אותו במקום ה- 248 ברשימת האנשים העשירים בעולם. הוא היה בעל המניות הבודד הגדול ביותר של יצרנית החומרה CA (לשעבר קומפיוטר אסוסיאייטס). הייפנר מכר את חברת עיבוד הנתונים שלו ב-1968 ל'יוניברסיטי קומפיוטינג', שבהמשך נקנתה ע"י קומפיוטר אסוסיאייטס". הוא התרחב מאז, ובבעלות משפחתו נמצאת "אוטומוביל אונד מוטורן AG", היבואנית העיקרית של אאודי, פולקסווגן, סיאט וסקודה בשווייץ.

הייפנר היה חובב נודע של מירוצי סוסים; הוא הקים חוות סוסי הרבעה מפורסמת באירלנד שהביאה להצלחות רבות במסלולים. החווה נותרה בבעלותו עד השנה שעברה, אז העביר אותה לידי ביתו אווה-מרי.

על פי הדיווחים המוות התרחש בשבוע שעבר אך ההודעה הרשמית עליו יצאה רק אתמול. עוד דווח כי הייפנר עדיין נהג לבקר באופן שגרתי במשרדיו בציריך.

עם פטירתו של הייפנר, הופך דיוויד רוקפלר האב למיליארדר המבוגר בעולם. נכדו של ברון הנפט הנודע ג'ון ד. רוקפלר הוא בן 96 ועובד על העברת הונו למוטבים כמו מוזיאון ניו יורק לאומנות מודרנית, אוניברסיטת הארווארד והמועצה לקשרי חוץ. כמו כן רוקפלר הוא חובב חרקים נלהב, המחזיק את אוסף החיפושיות הגדול בעולם, בלי קשר לאוסף האומנות המודרנית והעכשווית העצום שבידיו.

                 חובב חרקים. רוקפלר, לפני כעשור | צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן